رکود شدید فروش اموال مازاد بانک‌ها را به بن بست کشاند

کدخبر: 1008638

یمنی، مدیرعامل شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها درگفتگو با «نسیم» اعلام کرد فروش و واگذاری اموال مازاد بانک‌ها در سال ۹۴ چشم‌اندازی موفقیتی نداشته/ اختلاف نظر بر سر نحوه فروش املاک مازاد بانک‌ها بین فرابورس و فام بالا می‌گیرد!

مدیرعامل شرکت فروش اموال مازاد بانک ها (فام) در گفتگو با نسیم از رکود شدید حاکم بر بازار مسکن و افزایش قیمت ها به عنوان دو عامل مهمی یاد کرد که اجازه فعالیت درخشان در راستای فروش و واگذاری اموال مازاد بانک ها را در این شرایط نمی دهد.

حسن یمنی، اعلام داشته است که درعین حال، این دو عامل سبب شده تا فروش و واگذاری اموال مازاد بانک ها همانند سال 92 از چشم انداز موفقیت آمیزی برخوردار نباشد.

وی، خبرداده که در چهار ماهه نخست امسال، نسبت به همین مدت در سال قبل، میزان اعلام و معرفی اموال مازاد بانک ها به شرکت (فام) 20 درصد افزایش یافته است و گفته که بانک های دولتی نسبت به سال گذشته از علاقمندی و تمایل بیشتری برای فروش اموال مازاد بانکها برخوردار شده اند.

افزایش 20 درصدی اعلام بانک های دولتی برای فروش اموال مازاد خود در چهار ماهه نخست امسال نسبت به همین مدت در سال قبل، بعد از آن رخ می دهد که همین چند روز قبل تر، از بورس کالا خبر رسید که بانک ها تاکنون هیچ همکاری با بورس کالا برای فروش اموال مازاد خود نداشته اند و بر همین اساس مکاتباتی نیز در این خصوص با بانک ها صورت گرفته است.

درعین حال، مدیر عامل بورس کالا از نامه نگاری با بانک ها برای فروش اموال مازاد در راستای خروج از رکود خبر داده و گفته است، با وجودی که بورس کالا آمادگی خود را برای فروش اموال مازاد تمام بانک های خصوصی و دولتی اعلام داشته، اما این موسسات در این راستا، تاکنون هیچ پاسخی به بورس کالا نداده اند.

احتمال آن می رود بورس کالا این گلایه را به دنبال آن بیان داشته که ساز وکار فروش اموال مازاد بانک ها از شهریورماه سال گذشته در تالار شیشه ای فراهم شده هر چند که بانکها هیچ چراغ سبزی به این امر از خود نشان نداده اند.

به ویژه آنکه ،حسین پناهیان مدیرعامل سابق بورس کالا، در خصوص فروش اموال مازاد بانک ها در بورس کالا با توجه به عدم همکاری این موسسات پولی، افزوده که بورس کالا همچنان وضعیت فروش اموال مازاد بانک ها را پیگیری می کند .

به گفته مدیر عامل بورس کالا، بهره گیری از ساز وکار بورس کالا برای فروش اموال مازاد بانک ها در راستای خروج از رکود در نظر گرفته شده است.

با این احوال، مدیر عامل شرکت فروش اموال مازاد بانک ها (فام)،احتمال عرضه اموال مازاد بانکها در فرابورس را دارای مشکلات جدی دانسته و این امکان را رد کرده و گفته است که با توجه به قوانین فروش اموال مازاد بانکها درقالب یک کالا، این امر در فرابورس ناممکن بوده، بنابراین این اموال ازطریق مزایده به فروش می رسند.

ارسال نظر: