عضو هیات تفحص از عملکرد صنعت بیمه: مدیرعامل بیمه ایران احتمالا تغییر می‌کند

کدخبر: 1022505

موسوی لارگانی در گفتگو با «نسیم» خبرداد که در مدت مدیریت اخیر، پرتفوی بیمه ایران کاهش یافته و مشتریان بزرگ خود همچون آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران را از دست داده؛ بیمه ایران سودده نیست

یک عضو هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه به خبرنگار نسیم اعلام داشت که از قطعی شدن رفتن محمود امراللهی مدیرعامل کنونی شرکت بیمه ایران اطلاع دقیقی ندارد اما گفت که بحث جابجایی نامبرده مطرح بوده است.

سید ناصر موسوی لارگانی خبرداد که در مدت مدیریت اخیر پرتفوی بیمه ایران کاهش یافته و مشتریان بزرگ خود همچون آموزش و پرورش و بنیادشهید و امور ایثارگران را از دست داده و اذعان داشت که عملکرد بیمه ایران عملکرد قابل قبولی نبوده است.

وی، اظهارکرد که بیمه ایران مدعی است زیان شرکت بالای ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده که در این مدت این زیان به سوددهی رسیده است، درحالیکه این با کلمات والفاظ بازی کردن است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد برخی مواقع مواردی که در زمره سرمایه های یک شرکت نبوده و آن را جزو حساب سالیانه به عنوان سود از آن یاد می کنند، روی کاغذ سود نشان داده شده در حالیکه درواقع این طور نیست.

وی با طرح این پرسش که بیمه ایران مشتریان خود را از دست داده و زیانده هم بوده، پس چگونه می توان باور کرد که زیان قبلی جبران شده است، نتیجه گیری کرد که با توجه به کاهش پرتفو و تعداد مشتریان بیمه ایران نمی توانند سود ده باشد.

* هزینه حضور هرکارمند در ساختمان جدید بیمه ایران؛ چند ده میلیون تومان

عضو هیات تحقیق و تفحص ازعملکرد صنعت بیمه با بیان اینکه به عنوان یک عضو کمیته تحقیق و تفحص در هیچیک از جلسات تحقیق و تفحص شرکت نکرده به نسیم گفت: در واقع هیات تحقیق از وی دعوتی برای حضور به عمل نیاورده است.

به گفته وی، ازابتدا قرار بوده که کل صنعت بیمه و نه فقط بیمه ایران یا بیمه مرکزی مورد تحقیق و تفحص قرار گیرند و افزود که سایر اعضای هیات تحقیق هم قرار بوده که نظرات خود را اعلام بدارند درحالیکه از ما دعوتی به عمل نیامده که به نظر می رسد که این تحقیق وتفحص جنبه مشکلات شخصی افرادوجود دارد.

موسوی لارگانی، تاکید کرد که در حال حاضر جریان تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه در حال انجام بوده اما همه اعضای هیات تحقیق در این امر حضور و مشارکت ندارند.

وی، با اشاره به طرح موضوعاتی دایر برخرید یک ساختمان توسط بیمه ایران در محدوده ونک هم گفت که طبق محاسبات به عمل آمده هزینه حضور هرکارمند در این ساختمان چند ده میلیون تومان بوده در حالیکه با هزینه کمتری هم این امر شدنی بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با توجه به زیان ده بودن بیمه ایران ضرورتی در زمینه سرمایه گذاری در راستای خرید ساختمان مذکور وجود نداشت.

عضو هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه با بیان اینکه تاسیس شرکت از ناحیه بیمه ایران با هدف توسعه خدمات وجذب مشتری مشکلی ندارد گفت که اگر بیمه ایران بخواهد در زمینه ای غیر از عملیات بیمه ای بنگاهداری کند کار درستی نیست.

وی گفت که باید در راس هیات مدیره بیمه ایران افرادی مقتدر حضور داشته باشند تا بتوانند سهم ۴۰و ۵۰ درصد ی بیمه ایران را در بازار احیا و حفظ کنند نه اینکه دائما مشتریان خود را ازدست بدهند.

خرید نرم افزار ازخارج؛ افزایش دسترسی دشمن به اطلاعات مهم

عضو هیات تحقیق و تفحص ازعملکرد صنعت بیمه به نسیم اعلام داشت که تخبگانی در کشور وجود دارند که در صورت ارایه امکانات لازم آنها می توانند در تولید نرم افزارحرف اول را بزنند و افزودکه با توجه به اینکه در خریدهای خارجی سفربه خارج و گهگاه رانت هم وجود داردکه براین اساس برخی واردات را بهتر می دانند.

وی، با اشاره به خرید نرم افزاربیمه ای ازخارج از کشور افزود که با توجه به ثبت اطلاعات اماکن و برخی اشخاص مهم که اطلاعات آنها برای کشور ارزشمند وحیاتی است تصریح کرد که در این صورت امکان دسترسی دشمن به این اطلاعات وجود دارد زیرا اطلاعات آنها برروی این نرم افزار نگهداری خواهد شد.

موسوی لارگانی اذعان کرد که یکی از اشتباهات،خرید نرم افزار بیمه ای ازخارج کشور بوده که با پیشرفت های علمی حاصل شده درجهان، هر لحظه احتمال دسترسی به اطلاعات این نرم افزار بیمه ای وجود دارد.

وی، ابراز نگرانی کرد، هنگامی متوجه خواهیم شدکه آب از سرگذشته بنابراین باید ازهم اکنون مجدانه از این امر جلوگیری کرد.

ارسال نظر: