وزیر امور اقتصادی: سهم ۳۶ درصدی بیمه ایران از پُرتفوی صنعت بیمه، ناشی از ناتوانی نیست

کدخبر: 1026276

علی طیب نیا افزود: قرار نیست بیمه مرکزی به عنوان رقیب شرکت های بیمه عمل کند و خوشبختانه سیاست های صحیح بیمه مرکزی با عث شده که بیمه های اتکایی کاهش یابند

به گزارش «نسیم»، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: وظیفه صنعت بیمة کشور پوشش خطرها و ریسک هاست و اگر خود صنعت بیمه با ریسک مواجه باشد نمی تواند وظایف خود را بخوبی انجام دهد .

علی طیب نیا گفت: با توجه به اینکه ذات صنعت بیمه امیدبخشی است، انتظار می رود که شرکت های بیمه از امن ترین فضاها باشد .

وی با اشاره به این مطلب که در سالیان اخیر مشکلات عدیده ای در بخشی از نظام بانکی و صنعت بیمه وجود داشت گفت: این مشکلات به دلایل عدم توانگری شرکت ها و عدم نظارت صحیح بر آنها ایجاد شد و کل بازارهای مالی را با خطر مواجه کرده است .

طیب نیاتصریح کرد: صنعت بیمه با عمر نسبتا طولانی خود در جامعه گسترش پیدا نکرده و اگر لطمات دیگری بر این صنعت وارد شود؛ نمی تواند به جایگاه اصلی خودش برسد .

رئیس مجمع بیمه مرکزی با تأکید بر افزایش توانگری شرکت های بیمه گفت: در این مسیر باید موضوع افزایش سرمایه شرکت ها را جدی بگیریم و وضعیت مالی و حرفه ای متقاضیان شرکت های جدید نیز باید مورد تأئید بیمه مرکزی باشد .

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قرار نیست بیمه مرکزی به عنوان رقیب شرکت های بیمه عمل کند و خوشبختانه سیاست های صحیح بیمه مرکزی با عث شده که بیمه های اتکایی کاهش یابند .

وی با اشاره به توسعه نیافتگی بخشی از صنعت بیمه گفت: سهم بیمه های زندگی از پُرتفوی صنعت بیمه بسیار اندک است و کشور ما در مقایسه با سایر کشورها در این زمینه رشد چندانی نکرده است .

وی افزود: علیرغم این که بخشی از صنعت بیمه از حوزه های بیمه های بازرگانی خارج شده اما ضریب نفوذ بیمه افزایش پیدا کرده است .

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به سهم 36 درصدی بیمه ایران در پُرتفوی صنعت بیمه گفت: این آمار نشان می دهد که سهم بخش خصوصی افزایش پیدا کرده است و این موضوع ناشی از این نیست که بیمه ایران ناتوان عمل کرده است بلکه به دلیل تلاش بخش خصوصی در این عرصه است .

وزیر امور اقتصادی و دارایی نقش بیمه ایران در صنعت بیمه کشور را در این عرصه معرفی ابزارهای نوین و جا انداختن آنها دانست و گفت: با سیاست های اتخاذ شده از طرف بیمه مرکزی، سمت و سوی فعلی صنعت بیمه سمت و سوی درستی است .

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لغو تحریم ها گفت: با برداشته شدن تحریم ها فضای جدیدی حاکم خواهد شد؛ در چند سال گذشته بخاطر تحریم ها سیستم بانکی و بیمه ای از سیستم های نرمال فاصله گرفته بودند و شرایط جدید علاوه بر استفاده از تجربیات و آثار مثبت شرایط تحریم، می توان به استانداردهای جهانی نزدیک شد .

ارسال نظر: