رییس گروه مالی گردشگری: انتظار بخش خصوصی از دولت، ایجاد نهضت ملی گردشگری در کشور است

کدخبر: 1028568

مهدی جهانگیری افزود: صنعت گردشگری بدون انواع حمایت ها، توانست سال گذشته ۱۰ میلیارد دلار ارز آوری داشته باشد هرچند که کل درآمد کشور از محل فروش نفت ۲۰ میلیارد دلار بوده است

به گزارش «نسیم»، مراسم روز جهانی جهانگردی امروز، با حضور مقامات دولتی، مسوولان ، فعالان دولتی و بخش خصوصی عرصه گردشگری برگزار شد .

دراین مراسم، مهدی جهانگیری، رییس گروه مالی گردشگری گفت که برای عبور از فضای کنونی اقتصاد، راهی جز اتخاذ الگویی مناسب و استراتژی مدون در صنعت گردشگری وجود ندارد .

وی، با بیان اینکه بعد از تغییر گفتمان دولتمردان در فضای سیاسی و عرصه بین الملل، تعامل های ایران و جهان تغییر اساسی یافته ، افزود که با تلاشی که دولت در فضای سیاسی بین الملل انجام داده، صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت متاثر از نوسانات سیاسی ، در مسیر رشد و توسعه جدی قرارگرفته است .

به گفته نایب رییس اتاق بازرگانی تهران، صنعت گردشگری فقط به دست بخش خصوصی می تواند به تکامل و پویایی برسد و باید منویات مقام معظم رهبری در مورد خروج از اقتصاد دولتی فصل الخطاب قرار گیرد و اظهار داشت که بعد از گذشت 37 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هنوز 85 درصد از اقتصاد کشور در دست بخش دولتی است.

رییس گروه مالی گردشگری اذعان داشت که اگر اقتصاد کشور به سمت رشد و توجه بیشتر به بخش خصوصی حرکت می کرد، اکنون شاهد این اتفاقات نبودیم ، ادامه داد که در حال حاضر راهی جز این نیست که بپذیریم، لیدر اقتصاد کشور باید بخش خصوصی باشد.

وی، با اشاره به مشکلات بخش خصوصی، تصریح کرد: انتظار می رود دولت تدبیر و امید که عصاره مدیریت 40 ساله جمهوری اسلامی است شرایط را به گونه ای فراهم کند که با موضوع خصولتی ها برخورد جدی شود.

رییس گروه مالی گردشگری تاکید کرد که دولتمردان باید اقتصاد دولتی را تهدیدی برای خود بدانند و بخش خصوصی هم به عنوان یک مطالبه گر جدی برای دولت در حوزه توسعه اقتصادی کشور به شمار بیاید .

به گفته جهانگیری، صنعت گردشگری، تنها صنعتی بوده که می تواند مشکلات اشتغال را حل کرده و باعث ایجاد صلح و آرامش در جامعه شود و افزود که انتظار فعالان بخش خصوصی از دولت، ایجاد نهضت ملی گردشگری در کشور است.

وی افزود:انتظار ما از این دولت انتظار زیادی نبوده و این دولت می تواند این امر را اجرایی کرده و بخش خصوصی را به جایگاه اصلی خود برساند.

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران در ادامه به نقش اتاق بازرگانی در صنعت گردشگری کشور اشاره کرد و گفت که اکنون در اتاق های بازرگانی تهران و ایران، با فعال شدن کمیسیون گردشگری با حضور فعالان بخش خصوصی و نماینده دولت، به یک همگرایی و خرد جمعی رسیده ا یم تا در این زمینه بتوانیم مطالبات خود از دولت را پیگیری کنیم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه باید در این حوزه، یک استراتژی جدی تعریف شود، اظهار داشت: هم اکنون فعالان حوزه گردشگری در سطح بین الملل به دنبال مذاکره و همکاری با بخش خصوصی هستند و دیگر نگاه به بخش دولتی ندارند.

این مقام مسئول در اتاق بازرگانی، اذعان داشت که اگر فعالان بخش خصوصی انگیزه ای برای رشد صنعت توریسم نداشته باشند، به روز مرگی دچار خواهند شد، تصریح کرد که از دولت انتظار می رود، جایزه صادراتی را برای فعالان حوزه گردشگری پیگیری و به نتیجه جدی برسد.

به گفته جهانگیری،صنعت گردشگری بدون انواع حمایت ها، توانست سال گذشته 10 میلیارد دلار ارز آوری داشته باشدهر چند که کل درآمد کشور از محل فروش نفت 20 میلیارد دلار بوده است.

وی ادامه داد: با این رویکرد قطعا نهضت ملی گردشگری جایگاه خود را خواهد یافت و انتظار میرود که با ضریب امنیتی خوبی که در کشور وجود دارد امکان لغو روادید فراهم شود.

رییس گروه مالی گردشگری با اشاره به تبلیغات منفی علیه کشور گفت که دنیا برای بد معرفی کردن ایران هزینه های زیادی کرده بنابراین دولت باید برای معرفی بهتر کشوردرفضای بین الملل، از بخش خصوصی حمایت جدی کند.

وی،تاکیدکرد باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی، بخش خصوصی باید بتواندتکنولوژی روز دنیا را در داخل کشور بومی سازی کند و در حال حاضر،راهی جز ورود تکنولوژی روز دنیا به صنعت گردشگری کشور وجود ندارد.

در مراسم امروز، محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی،عباس آخوندی وزیرراه وشهرسازی ومجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور نیزحضور داشتند .

ارسال نظر: