انتقادات شدید یک عضو از رئیس کمیته تحقیق و تفحص بیمه: ما را به جلسات راه نمی‌دهند

کدخبر: 1038399

یک عضو هیات تحقیق وتفحص از عملکرد صنعت بیمه در گفتگو با «نسیم»: پورابراهیمی اعضای کمیسیون را دور زد؛ آیا از لحاظ آیین نامه ای گزارش یک نفری از تحقیق و تفحص مورد قبول است؟

یک عضو هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه، با ابراز تاسف از اینکه برخی از افراد تحقیق و تفحص را به یک عامل تسویه حساب شخصی مبدل کرده اند،گفت که آقای پورابراهیمی، سایر اعضای تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه را دور می زند.

به گزارش خبرنگار نسیم، سوم شهریورماه سال گذشته 15 عضو هیات تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس تعیین شدند .

"غلامرضا تاج گردون، پورابراهیمی، بحرینی، مددی، ندیمی، موسوی لارگانی، زارع، جلیلی، حسینی، صرامی، بیگی ئینانلو، علیپور،عاشوری، نکو و حکیمی افرادی بوده که به عضویت هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه کشور درآمده اند.

محورهای این تحقیق و تفحص از صنعت دایر بر مواردی چون بررسی وضعیت مالی ونظارتی صنعت بیمه کشور، چگونگی وضعیت صورت های مالی شرکت های بیمه دولتی و غیردولتی در جهت رعایت قوانین بیمه، بررسی رعایت ضوابط و مقررات بیمه مرکزی برای نظارت بر بیمه های دولتی و خصوصی و عدم ارایه گزارش مرتبط با تخلفات مالی در بیمه ایران بوده است.

تقاضای تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور با ۱۶۹ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید."

سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با نسیم افزود که افرادی که عضو گروه تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه هستند، اطلاعی از جزییات این اقدام ندارند، چون ما را بازی نمی دهند.

پیشتر، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ورئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت بیمه، از ارسال متن نهایی تفحص از صنعت بیمه تا پایان مهرماه به کمیسیون اقتصادی مجلس خبرداد و گفته بودکه معرفی مدیران متخلف بیمه ای به قوه قضاییه پس از اتمام بررسی این طرح درصحن علنی مجلس صورت خواهد گرفت.

با اینهمه ، موسوی لارگانی گفته، حتی در یک جلسه تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه من و ندیمی یا سایر اعضا دعوت نشده اند.

موسوی لارگانی، تصریح کرد که مشکلات بیمه ایران کم نیست و مدعی شدکه "پور ابراهیمی" به دلیل مشکل شخصی تحقیق وتفحص را مطرح کرد و افزود که در شرکت بیمه ایران موضوع برسر جابجایی یک مدیر در استان آقای پورابراهیمی بود که همه نمایندگان خواهان برکناری این مدیر بوده اند اما آقای پور ابراهیمی اصرار برماندن مدیر مورد اشاره داشت.

وی، گفت که مهلت تحقیق و تفحص شش ماه بوده، اظهارکردکه تحقیق وتفحص از ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت با گذشت دو سال و محرز بودن تخلفات بلا تکلیف است.

موسوی لارگانی با طرح این پرسش که آیا از لحاظ آیین نامه ای گزارش یک نفری از تحقیق و تفحص مورد قبول است، افزود: در حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گزارشی از عملکرد صنعت بیمه ارایه شد که فاقد بررسی جدی بوده و قابل قبول نبود.

وی اذعان د اشت: افرادی که عضو گروه تحقیق وتفحص از عملکرد صنعت بیمه هستند هیچ اطلاعی از سرنوشت این تحقیق و تفحص ندارند.

ارسال نظر: