فشار رئیس کل بیمه مرکزی به یک بیمه دولتی/ مطالبات ۶۳۷۰ میلیاردی بیمه البرز به روایت حسابرس

کدخبر: 2021994

تاجدار درباره رقم ۶۳۷۰ میلیارد ریالی مطالبات بیمه البرز از بیمه گذاران و نمایندگان هم گفت که درحال حاضر کشور ازکسری بودجه ونقدینگی دررنج بوده و بیمه البرز هم مجبور است با توجه به وضعیت مالی شرکت های بدهکار با آنها کنار بیاید.

مدیر عامل شرکت بیمه البرز، (سهامی عام) خبرداد که بیمه مرکزی بابت اعمال تخفیف بیمه البرز به ایران خودرو سهم اتکایی خود را مطالبه کرده که این رقم حدود 60 میلیارد ریال است.

سیدرسول تاجدار در گفتگو با نسیم آنلاین توضیح داد که بیمه البرز،یک تخفیف 16 درصدی را برای ایران خودرو لحاظ کرده که بیمه مرکزی این مقدار تخفیف را قبول نداشته و خواستار سهم اتکایی خود از بیمه البرز شده است.

وی، درباره کاهش 630 میلیارد ریالی زیان کاهش سرمایه گذاری کوتاه مدت بیمه البرز در شش ماه نخست سال قبل هم گفت که این رقم کسری تا آذرماه هم ادامه داشته که با اجرای"برجام" نه تنها این رقم کاهش یافت بلکه در حال حاضر 30 میلیارد هم مثبت شده است.

"درگزارش پیش بینی درآمد هرسهم شش ماهه منتهی به شهریورماه سال 94 سازمان حسابرسی آمده که با احتساب مبلغ حدود 630 میلیارد ریال زیان کاهش ارزش بابت سرمایه‌گذاری های کوتاه مدت سریع المعامله ضرورت دارد، بنابراین از این بابت مبلغی در صورت مالی مورد گزارش پیش بینی نشده است"

مدیرعامل شرکت بیمه البرز،(سهامی عام)گفت که کاهش ارزش سبد پرتفوی بیمه البرز 13 درصد بوده که این رقم بیانگر بهینه بودن ترکیب سبد پرتفوی بیمه البرز بوده و افزود که ترکیب سهام سایر شرکت های بیمه ای در بازار 43 درصد کاهش یافته است.

وی، درباره اظهار نظر رئیس کل بیمه مرکزی دایر بر کسری 3700 میلیارد تومانی ذخیره شرکت های بیمه ای هم گفت که هنوز معلوم نیست که این کسری ذخایر با چه شیوه ای محاسبه شده و ادامه داد که با فرض صحت این رقم،هنوز اطلاعات جزیی از آن منتشر نشده و معلوم نیست که کسری ذخیره هرشرکت بیمه ای چه مقدار است.

"محمد ابراهیم امین، چندی پیش در جمع مدیران عامل شرکتهای بیمه ای از کاهش 3700 میلیارد تومانی ذخیره شرکتهای بیمه ای ابراز نگرانی کرده بود"

مدیرعامل شرکت بیمه البرز،گفته است که قرار شده تا بیمه مرکزی در سالجاری برصورتهای مالی در دست تهیه شرکت های بیمه ای نظارت بیشتری داشته باشد و درعین حال، اطلاعات جزیی کسری شرکت های بیمه ای را ارسال دارد.

وی، درباره رقم 6370 میلیارد ریالی مطالبات بیمه البرزاز بیمه گذاران و نمایندگان هم گفت که درحال حاضر کشور ازکسری بودجه ونقدینگی دررنج بوده و بیمه البرز هم مجبور است با توجه به وضعیت مالی شرکت های بدهکار با آنها کنار بیاید.

"سازمان حسابرسی در گزارش شش ماهه بیمه البرز اورده که بخشی از مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان ( با مبلغ 370ر6 میلیارد ریال مانده در تاریخ 31/6/1394) اقلام سنواتی بوده که از این بابت مبلغ 3.18 میلیارد ریال هزینه مطالبات مشکوک الوصول در حسابهای سنوات گذشته منظور شده و احتساب هزینه بیشتر از این بابت ضرورت دارد."

ارسال نظر: