گزارش «نسیم آنلاین» از حضور یکی از مدیران دارنده حقوق نجومی در شورای پول و اعتبار؛

آقای روحانی! صفدر حسینی را از شورای پول و اعتبار هم اخراج کنید!

کدخبر: 2046192

شورای پول و اعتبار به عنوان اصلی‌ترین نهاد سیاستگذار کشور در حوزه پولی و بانکی جای حضور کسانی که با سو استفاده از موقعیت خود حقوق های میلیونی گرفته‌اند نیست.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: شاید تا یک ماه پیش هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که سید صفدر حسینی رئیس سابق هیات عامل صندوق توسعه ملی که از کم حرف ترین و کم حاشیه ترین اعضای دولت تدبیر و امید بود، به پر حاشیه ترین فرد در دولت حسن روحانی تبدیل شود. اما پدر سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در یک ماه اخیر به قدری برای دولت یازدهم دردسر ساز شده که عزل او هم نتواسته از مشکلات دولت در این زمینه بکاهد.

به گزارش «نسیم آنلاین» بعد از افشای فیش حقوقی و وامهای نجومی که صفدر حسینی از صندوق توسعه ملی گرفته بود، این بار عضویت وی در یک نهاد مهم سیاستگذار هم دردسر جدیدی را برای دولت تدبیر و امید ایجاد کرده است. ماجرا از این قرار است که بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، حسن روحانی در یک انتصاب عجیب و غریب دو فرد را که هیچ سابقه ای در نظام بانکی کشور نداشته اند به عنوان کارشناس خبره پولی بانکی به عضویت شورای پول و اعتبار درآورد. محمد نهاوندیان رئیس دفتر فعلی رئیس جمهور و رئیس سابق اتاق بازرگانی و صفدر حسینی وزیر اقتصاد دولت اصلاحات در شرایطی با حکم رئیس جمهور به شورای پول و اعتبار رفتند که یک ثانیه هم سابقه فعالیت در نظام بانکی کشور را نداشتند و انتخاب آنها اکثر کارشناسان و صاحب نظران این حوزه را شوکه کرد.

اما افشای تخلفات و فیش حقوقی نجومی رئیس سابق هیات عامل صندوق توسعه ملی به خوبی نشان داد که وی صلاحیت حضور در این نهاد مهم و تاثیر گذار را ندارد. شورای پول و اعتبار به عنوان اصلی ترین نهاد سیاست گذار کشور در حوزه پولی و بانکی جای حضور کسانی که با سو استفاده از موقعیت خود حقوق های میلیونی گرفته اند نیست و حالا مطالبه اصلی جامعه کنار گذاشتن صفدر حسینی از این شورای مهم است. باید دید رئیس جمهور همانطور که مجبور شد صفدر حسینی را از صندوق توسعه ملی کنار بگذارد رای به کنار گذاشتن او از شورای پول و اعتبار هم می دهد و یا مدیر دارنده فیش حقوقی نجومی و پدر نماینده پر حاشیه مجلس شورای اسلامی همچنان برای مسائل پولی و بانکی کشور تصمیم می گیرد!

ارسال نظر: