«نسیم آنلاین» بررسی کرد؛

احتمال بازگشت مدیر متخلف و نجومی "صادرات" به نظام بانکی/ "لله‌گانی" به بانک رفاه کارگران رفت!

کدخبر: 2047927

چنانچه خبر انتصاب لله گانی به سمت مشاورت مدیرعامل بانک رفاه کارگران قرین به صحت باشد، این امر را می‌توان یک دهن کنجی به قانون و افکار عمومی تلقی کرد

گروه اقتصادی «نسیم آنلاین» : مدیرعامل معزول بانک صادرات در مقابل این پرسش «نسیم آنلاین» که شنیده شده به عنوان مشاور مالی مدیرعامل بانک رفاه کارگران منصوب شده به تبسمی بسنده کرده و گفت که در حال حاضر در جلسه‌ای بوده و توان پاسخ گفتن به این پرسش را ندارد.

"اسماعیل لله گانی" در مقابل سماجت خبرنگار «نسیم آنلاین» دایر بر اینکه پاسخ دادن به این پرسش در قواره یک کلمه است، باز از گفتن بلی یا خیر طفره رفته و همان پاسخ قبلی را ارایه کرد.

وی، همین چندی قبل و به دنبال انتشار فیش های نجومی مدیران عامل بانک‌های بزرگ کشور، از مدیرعاملی بانک صادرات برکنار شد. گفته می‌شود که" لله گانی" برای مدیریت در بانک صادرات، ماهیانه 65 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کرده است.

البته او در متن استعفایش اذعان داشت که این اقدام یک امر خودخواسته و داوطلبانه بوده اما همان زمان هم زمزمه جدی وجود داشت که لله گانی همه تلاش خود را برای ماندن در کرسی ریاست این بانک بورسی بکار بسته، اما تحت فشار قرار گرفتن"طیب نیا"، "لله گانی" را به راهروی خروجی بانک هدایت کرده است.

جالبتر اینکه مدیرعامل معزول بانک صادرات که در پی دریافت حقوق و مزایای نامتعارف از سوی مسئولان اقتصادی کشور برای ارائه توضیحات فراخوانده شد، در پاسخ به این دعوت، مدعی شد چنانچه از سمتش عزل شود نزد بانک جهانی شکایت خواهد کرد!

گفتنی است لله گانی، در میانه اسفندماه سال 93 و با وداع "محمد رضا پیشرو"، توانست بر کرسی ریاست بانک صادرات تکیه بزند.

در هر حال، چنانچه خبر انتصاب لله گانی به سمت مشاورت مدیرعامل بانک رفاه کارگران قرین به صحت باشد، این امر را می‌توان یک دهن کنجی به قانون و افکار عمومی تلقی کرد چرا که با وجود احراز تخلف و بدون رسیدگی به این امر، در کمتر از چند روز دوباره به سیستم بانکی بازگشته است، خطری که در مورد بازگشت سایر مدیران متخلف و معزول شبکه بانکی هم می‌توان احساس کرد.

ارسال نظر: