گزارش «نسیم آنلاین»: آیا طیب‌نیا و همتی خبر دارند؟

دریافت وام ۴ میلیاردی رئیس هیات مدیره یک بیمه دولتی از بیمه مرکزی!

کدخبر: 2055528

رضا جعفری که زمانی مشاور رییس‌کل و همچنین مدتی مدیرعامل صندوق خسارت‌‌های بدنی بوده، در حالی که ارتباط کاری‌اش به طور مستقیم با بیمه مرکزی قطع شده، اما بهره‌مندی از وام‌های چند میلیارد ریالی کم‌بهره و بدون سود بیمه مرکزی را رها نکرده است.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: گرچه دولت یازدهم قصد دارد موضوع فیش‌های نجومی و وام‌های بی‌حساب و کتاب برخی مدیران دولتی از جمله مدیران بیمه‌ای را با یکی دو تغییر، خاتمه‌یافته جلوه دهد اما اطلاعات و تحقیقات خبرنگار « نسیم آنلاین » نشان می‌دهد که دامنه انواع سوءاستفاده‌های برخی از این مدیران گسترده‌تر بوده و بسیاری از آن‌ها در گوشه و کنار، همچنان از این خوان نعمت برخوردارند.

در حالی‌ که محمدابراهیم امین و مرتضی عقدا از سمت‌های خود به عنوان رییس‌کل و معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی کنار گذاشته شدند، اما عملا بسیاری از این مدیران، همچنان از حقوق‌های بالا و وام‌های چند میلیارد ریالی کم‌بهره یا حتی بی‌‌بهره برخوردار بوده و به کار خود در بالاترین سطوح مدیریتی صنعت بیمه ادامه می‌دهند. با اینکه علی طیب‌نیا ـ وزیر امور اقتصادی و دارایی ـ بر بازپس‌گیری حقو‌ق‌های اضافه و تسویه‌ وام‌های کلان تاکید کرده اما به نظر می‌رسد این صحبت آقای وزیر، در حد شعار بوده و صرفا به برکناری رییس‌کل بیمه مرکزی بسنده شد و در این مدت تنها شایعه جابجایی یا تغییرات برخی دیگر از معاونان بیمه مرکزی هم به گوش می‌رسد. اما به جز مدیران کنونی بیمه مرکزی، بسیاری از مدیران اسبق این نهاد که در حال حاضر به عنوان انتقالی یا مامور در صنعت و شرکت‌های بیمه مشغول به کار می‌باشند، بدون تسویه وام‌ها و بازگرداندن مبالغ هنگفت به بیت‌المال، همچنان به سوءاستفاده‌های خود ادامه می‌دهند. به عنوان نمونه، رضا جعفری که زمانی مشاور رییس‌کل و همچنین مدتی مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌‌های بدنی بوده، در حالی که ارتباط کاری‌اش به طور مستقیم با بیمه مرکزی قطع شده، اما بهره‌مندی از وام‌های چند میلیارد ریالی کم‌بهره و بدون سود بیمه مرکزی را رها نکرده است. اطلاعات خبرنگار « نسیم آنلاین » نشان می‌دهد وی چند سال‌ پیش، حدود 4 میلیارد ریال انواع وام‌های بی‌بهره و کم‌بهره از بیمه مرکزی اخذ کرده و این در حالی‌ست که شرایط حداقلی بازپرداخت وام‌های وی، گواه سوءاستفاده از منابع بیت‌المال و بی‌عدالتی محض است. البته این وام‌ها به طور مستقیم از منابع بیت‌المال پرداخت شده و بدون در نظر گرفتن وام‌های احتمالی کم‌بهره است که وی در دوره مشاوری رییس کل و مدیرعاملی صندوق تامین خسارتهای بدنی از سیستم بانکی اخذ کرده است. جعفری در حال حاضر، رییس هیات‌مدیره بیمه دانا می‌باشد. به نظر می‌رسد عبدالناصر همتی ـ رییس‌کل جدید بیمه مرکزی ـ اگر می‌خواهد انتظارات علی طیب‌نیا در خصوص شفاف‌سازی منابع دریافتی پرسنل صنعت بیمه را به صورت واقعی برآورده کند، باید برخوردهایش را با این گونه تخلفات و همچنین بسیاری از تخلفات شبیه به این، جدی‌تر کرده و مسامحه را در مورد این مطالبه‌ی جدی و حق‌طلبانه مردم کنار بگذارد.

ارسال نظر: