معاون توسعه و برنامه‌ریزی شرکت بیمه آسیا:

"دری اصفهانی" در تمامی جلسات هیات مدیره این شرکت حضور دارد/ تحلیل‌های رئیس کل سابق بیمه مرکزی درست نبود

کدخبر: 2075302

نیما نوراللهی گفت: شرکت بیمه آسیا از جمله شرکت‌هایی است که با دامپینگ در صنعت بیمه مبارزه می‌کند و ادامه دادکه فضای صنعت بیمه کشور، رقابتی نبوده چرا که یک شرکت بیمه دولتی، ۴۰ درصد پرتفوی صنعت را در اختیار داشته و این بازار در انحصاری چند جانبه قراردارد.

به گزارش خبرنگار «نسیم آنلاین»، «نودِ اقتصادی» نوشت: معاون توسعه و برنامه ریزی شرکت بیمه آسیا، داشتن هرگونه رابطه بین انتصاب او به عنوان هیات مدیره این شرکت با منسوبین علی طیب نیا را رد کرده و گفته که به دلیل نگارش برخی مقالات انتقادی در زمینه صنعت بیمه، وزارتخانه اموراقتصادی و دارایی او را صدا کرده و راجع به موضوعات مهم با اوصحبت و همفکری کرده اند اما هر گونه انتساب به طیب نیا، شایعه ای بیش نیست.

نیما نوراللهی درگفتگو با «نود اقتصادی» تاکید کرده، شرکت بیمه آسیا سال سختی را پشت سر نگذارده و نسبت ذخایر به حق بیمه تولیدی آسیا از رقم 52 میلیارد تومان به بالای 400 میلیارد تومان رسیده و افزود که سپرده بانکی این شرکت هم از رقم 300 میلیارد تومان در سال 92 به رقم 1100 میلیارد تومان رسیده که این موارد علایم خوبی است. وی یکی از دلایل توزیع نکردن سود در مجمع سالیانه این شرکت را افزایش ذخایر نسبت به حق بیمه تولیدی برشمرد.

نوراللهی، مدعی شد که تحلیل های محمد ابراهیم امین، رئیس کل پیشین بیمه مرکزی دایر بر کسری 3500 میلیارد تومانی ذخایر شرکت های بیمه ای درست نبوده وگفت که در دوره ریاست وی بر بیمه مرکزی، اعدادی مطرح شده که شتاب زده بوده و آمارهای عنوان شده چندان هم کاربردی نبوده است.

وی،افزود که شرکت بیمه آسیا از جمله شرکتهایی است که با دامپینگ در صنعت بیمه مبارزه می کند و ادامه دادکه فضای صنعت بیمه کشور، رقابتی نبوده چرا که یک شرکت بیمه دولتی، 40 درصد پرتفوی صنعت را در اختیار داشته و این بازار در انحصاری چند جانبه قراردارد.

معاونت توسعه و برنامه ریزی شرکت بیمه آسیا، اذعان داشت که در شرایط حاضر، شکافی بین اعضای هیات مدیره این شرکت بیمه ای وجود ندارد و تمامی موارد در جلسات با اتفاقا آراء تصویب می شود و گفت که اکنون ، دری اصفهانی در تمامی جلسات هیات مدیره این شرکت حضور دارد.

ارسال نظر: