گزارش «نسیم آنلاین»: سهم ۳۰ شرکت بیمه‌ فقط ۴۱ میلیاردتومان ناقابل است، "دانا" یک ریال هم پوشش نداد!

سهم شرم‌آور صنعت بیمه از خسارت ۱۶۰۰ میلیاردتومانی پلاسکو

کدخبر: 2083695

از همه مهمتر اینکه با توجه به خسارت ۱۶۰۰ میلیارد تومانی وارده، تا اینجای کار، سهم صنعت بیمه از پوشش این خسارت عظیم فقط ۴۱ میلیارد تومان ناقابل بوده است! براستی سهم صنعت بیمه از کل خسارت وارده به ساختمان پلاسکو باید این رقم ناچیز باشد؟

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین » ، گزارش‌ها از بروز 1600 میلیارد تومان خسارت در پی آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو در خیابان جمهوری اسلامی حکایت دارد.

ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان‌های قدیمی و تجاری تهران با قدمتی 53 ساله از 8 صبح امروز دچار آتش سوزی گسترده شد اما در حوالی ظهر، به طور کامل فرو ریخت.

گفته می‌شود 600 واحد تولیدی در ساختمان پلاسکو فعال بوده که دستکم 500 واحد آن را تولیدی پیراهن دوزی تشکیل می‌داد.

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفته است نزدیک به ۵۰۰ مغازه که برای شب عید پارچه تولیدی تهیه کرده بودند به ‌طور کامل از بین رفته‌اند که با در نظر گرفتن این تعداد مغازه و محاسبه 200 میلیون تومانی اجناس هر مغازه برآورد می‌شود که یک هزار میلیارد تومان از اجناس آنها در آتش سوخته است.

افزون بر این، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران هم، خسارت ملکی ناشی از آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو را دستکم 6 هزار میلیارد ریال برآورد کرده است.

حال در بررسی‌های به عمل آمده مقدماتی، تنها 161 واحد صنفی از خیل عظیم واحدهای صنفی درآتش سوخته ساختمان پلاسکو تحت پوشش تعهدات بیمه‌ای قرار داشته‌اندکه به ترتیب بیمه ایران، آسیا و البرز رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کرده‌اند و بیمه دانا، هیچ سهمی در بیمه کردن واحدهای صنفی حادثه دیده این ساختمان تجاری بر عهده نداشته است.

طبق پایگاه اطلاع رسانی بیمه مرکزی در حال حاضر، دستکم 30 شرکت بیمه ای درصنعت بیمه کشور فعال بوده و به ارایه خدمات مبادرت می ورزند.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، از قرارمعلوم، بیمه ایران با تحت پوشش داشتن یکصد واحد صنفی در رتبه نخست، بیمه آسیا با 50 واحد صنفی در رتبه دوم و بیمه البرز هم با ۱۱ واحد صنفی تحت پوشش بیمه ای، سهم خود را از بیمه کردن واحد های صنفی فعال در ساختمان تجاری پلاسکو به نمایش گذارده‌اند.

جالب تر اینکه شرکت بیمه دانا، در این بین هیچ نقشی در پوشش خطرات آتش سوزی واحدهای صنفی ساختمان تجاری پلاسکو عهده دار نبوده و بدون صدور حتی یک بیمه نامه آتش سوزی برای واحد های صنفی، در انتهای فهرست چهار شرکت بزرگ بیمه‌ای کشور قرار دارد.

نتایج هم سنجی‌های خبرنگار « نسیم آنلاین » نشان می‌دهد که بیمه ایران با 30 میلیارد تومان،بیمه آسیا با 9 میلیارد تومان و بیمه البرز هم با 2 میلیارد تومان، پوشش بیمه‌ای 161 واحد صنفی را انجام خواهند داد.

از همه مهمتر اینکه با توجه به خسارت 1600 میلیارد تومانی وارده، تا اینجای کار، سهم صنعت بیمه از پوشش این خسارت عظیم فقط 41 میلیارد تومان ناقابل بوده است! براستی سهم صنعت بیمه از کل خسارت وارده به ساختمان پلاسکو باید این رقم ناچیز باشد؟

ارسال نظر: