ابونوری: دولت با افزایش واردات تورم را کنترل کرد

کدخبر: 977879

رئیس سابق دانشکده اقتصاد تهران مرکز در گفتگو با «نسیم» افزود: اقتصاد کشور با رکود بسیار شدیدی روبه‌روست و از این رو دولت نتوانسته در پویایی بخش‌های مختلف موفق باشد

عباسعلی ابونوری رئیس دانشکده اقتصاد و حسابداری تهران مرکز در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: با افزایش نرخ دلار در یک‌سال اخیر، ارزش پول ملی ما مجددا کاهش یافته و این امر اتفاق خوبی نیست.

وی با تاکید براینکه البته نرخ دلار در یک سال گذشته با نوسانات شدیدی همراه نبوده، گفت: شدت افرایش نرخ ارز کنترل شده است اما به دلیل رکود عمیق اقتصادی همچنان با افزایش همراه است.

ابونوری با بیان اینکه اقتصاد ما یک اقتصاد نفتی است و کاهش قیمت نفت به کشور ضربه وارد کرده است، اذعان داشت: اگر قیمت نفت به همین منوال باقی بماند، سال آینده سال سختی برای اقتصاد کشور خواهد بود و حتی ممکن است، قیمت ارز را نیز بیش از این افزایش دهد.

رئیس سابق دانشکده اقتصاد و حسابداری تهران مرکز با بیان اینکه چه بخش از اقتصاد کشور ما رشد کرده است که توقع داریم نرخ ارز کاهش یابد؟ افزود: اقتصاد کشور با رکود بسیار شدیدی روبه‌روست و از این رو دولت نتوانسته در پویایی بخش‌های مختلف موفق باشد. به طور مثال بخش مسکن و صنعت را در نظر بگیرید که در چه وضعیتی قرار دارد. همین اتفاق در بخش‌های دیگر نیز وجود دارد.

وی به نسیم اضافه کرد: دولت تنها با واردات نسبی توانسته تورم را کنترل کند، که البته همین واردات آسیب‌هایی را نیز به همراه دارد.

ارسال نظر: