صالح آبادی: بانک توسعه صادرات ایران شرکت‌داری نمی‌کند

کدخبر: 978171

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در جمع خبرنگاران افزود: تا پایان سال قرارداد یک میلیارد دلاری به منظور تسهیلات‌دهی در بخش صادرات و طرح‌ها با صندوق ملی منعقد می‌شود

به گزارش «نسیم»، علی صالح‌آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر در سالن جهاد اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در باره فعالیت‌های بانکی اظهار داشت: بانک توسعه صادرات یک بانک تخصصی و توسعه‌ای بوده که با هدف کمک به صادرات کشور به ویژه صادرات غیرنفتی عمل می‌کند. وی با بیان اینکه تا پایان سال قرارداد سپرده‌گذاری با صندوق توسعه ملی به مبلغ یک میلیارد دلار منعقد خواهد شد، تصریح کرد: البته گفته شده اگر توان جذب بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد، این میزان افزایش خواهد یافت که بستگی به تقاضا و طرح‌های موجود دارد. مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: بخشی از این تسهیلات ریالی و ارزی خواهد بود که بخش ریالی آن کمتر از 500 میلیارد تومان است. صالح‌آبادی میزان مطالبات و مانده تسهیلات بانک را بیش از 90 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: معوقات بانک کمتر از 20 درصد است و در حال حاضر 9 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: در حال حاضر بین 18 تا 22 درصد نرخ سود تسهیلات بانک بوده و سرمایه بانک نیز 2500 میلیارد تومان ثبت شده است. همچنین دارایی حدود 13 هزار میلیارد تومان است.

وی به موضوع نرخ سود تسهیلات و سپرده بانک اشاره کرد و گفت: خوش‌حسابی، رتبه‌بندی و گردش حساب در نرخ سود مؤثر است. این بانک 40 شعبه دارد و به دنبال اضافه کردن شعبه نیستیم. با توجه به کاهش قیمت نفت و نیز سیاست‌های ابلاغی سیاست‌های مقاومتی بیشتر به دنبال صادرات غیر نفتی هستیم تا هرگونه تسهیلاتی که اعطا می‌شود در راستای صادرات اقتصادی کشور باشد.

ارسال نظر: