آیت الله جوادی آملی: به جان باختگان منا دیه عمد تعلق می‌گیرد

کدخبر: 1031431

آیت الله جوادی در دیدار وزیر بهداشت با ایشان گفت: آل سعود از دیه برای جان‌باختگان منا سخن می‌گوید. تاکید ما بر این است که به این افراد دیه عمد تعلق می‌گیرد/ اداره حرمین باید بین المللی شود

به گزارش «نسیم» دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ادامه دیدار با مراجع عظام و علمای قم بعد از ظهر امروز به دیدار آیت الله جوادی آملی رفت .

در این دیدار آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه زندگی ما با کعبه گره خورده است، گفت: این پیوند به گونه‌ای است که حتی زمانی که در حال احتضار هستیم ما را رو به قبله می‌گذارند .

وی با بیان اینکه گاهی به نام دین اقداماتی می‌شود که دور از اسلام است، خاطرنشان کرد: آل سعود که خود را خادم حرمین می‌داند اما به کشوری مسلمان و فقیر ی مانند یمن حمله می‌کند .

آیت الله جوادی آملی با اشاره به حادثه منا و با تاکید بر اینکه حجاج، شهیدگونه از میان ما رفتند، گفت: آل سعود از دیه برای این افراد سخن می‌گوید. تاکید ما بر این است که به این افراد دیه عمد تعلق می‌گیرد .

وی با اشاره به اینکه‌گاه ۲ تا سه میلیون جمعیت به حرم رضوی وارد می‌شوند خاطرنشان کرد: برنامه مشخصی برای هدایت این افراد وجود ندارد اما به خوبی مدیریت می‌شود. لذا باید اداره حرمین، بین المللی شود .

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه انسان است که به زمین شرف می‌بخشد اذعان کرد: او که ما را آفرید گفته است انسان مصافی با مرگ دارد و این انسان است که پیروز می‌شود. اگر جانباختگان در مکه دفن شده‌اند بدانید این قضای الهی بوده است لذا جای نگرانی نیست .

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر تلاش برای بازگرداندن پیکر جانباختگان اذعان کرد: در صورتی که دسترسی وجود نداشت جای نگرانی نیست .

آیت الله جودی آملی با اشاره یه اینکه تا مسلمین در مدار بسته فکر کنند وضعیت همین است عنوان کرد: افراد با فرهنگ‌های مختلف اما متحد در این سرزمین وارد می‌شوند، برنامه و اعمال مشترک و منظمی حاوی امنیت را به حجاج می‌دهد .

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار گزارشی از پیگیری‌های انجام شده در انتقال پیکر جان باختگان و همچنین مداوای مصدومان حادثه ارائه کرد .

وی افزود: ما بر انتقال پیکر همه جان باختگان به کشور تاکید کردیم مگر خانواده‌هایی که با رضایت خود خواستار دفن حجاج سرزمین وحی بودند .

ارسال نظر: