راه‌اندازی هشت سامانه سیار اهدای خون در آینده‌ای نزدیک

کدخبر: 1033674

دبیر مجمع خیرین انتقال خون ایران با اشاره به اینکه طراحی هشت سامانه سیار اهدای خون نهایی شده است، گفت: به‌زودی این سامانه‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد

فردین بلوچی اظهار داشت: مجمع خیرین انتقال خون ایران در صدد بود که با همکاری شهرداری تهران در 5 منطقه زمین‌هایی را برای پایگاه‌های ویژه انتقال خون تهیه کند که محقق شد.

وی افزود: با توافق شهرداری تهران، پروژه ساخت این پایگاه‌ها به‌زودی آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم مراکز اهدای خون با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین تجهیزات به بهره‌برداری برسد.

دبیر مجمع خیرین انتقال خون ایران گفت: در صورت آغاز فعالیت عملیاتی و عمرانی، مراکز انتقال خون جدید تا سال آینده با همکاری خیرین به بهره‌برداری می‌رسد.

بلوچی با اشاره به برگزاری جلسه مجمع خیرین انتقال خون اظهار کرد: در این جلسه موضوع راه‌اندازی 8 سامانه سیار اهدای خون و زمان ساخت و افتتاح آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: طراحی 8 سامانه سیار اهدای خون به مرحله نهایی رسیده و قراردادها در این زمینه آماده شده است و در جلسه مجمع خیرین انتقال خون این موضوع رسیدگی می‌شود.

بلوچی با اعلام اینکه راه‌اندازی 8 سامانه سیار اهدای خون هزینه‌ای بالغ بر 30 میلیارد ریال به همراه دارد، بیان داشت: تمامی وسایل و تجهیزات در این سامانه‌ها بهترین نوع خواهد بود و این کار با همت مردم و خیرین انجام می‌شود.

دبیر مجمع خیرین انتقال خون ایران با اشاره به اینکه مجمع خیرین انتقال خون نیاز به همکاری هر چه بیشتر خیرین دارد، افزود: به نظرم مهمترین کارها در حوزه سلامت، مسئله خون و فرآورده‌های آن است و ایجاد مراکز اهدای خون و توسعه آنها با کمک مردم به سرعت میسر می‌شود.

وی گفت: به‌زودی شماره‌ حسابی برای دریافت کمک به خیرین جهت ساخت مراکز اهدای خون اعلام می‌شود که این موضوع نیز در جلسه مجمع خیرین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بلوچی در رابطه با مسابقه‌ای که تابستان امسال برای نام‌گذاری مجمع خیرین انتقال خون برگزار شده بود، افزود: 4 نام در این میان انتخاب شده که در مجمع خیرین انتقال خون این موضوع نیز بررسی و بهترین نام انتخاب می‌شود.

ارسال نظر: