سالانه ۳۰ هزار کودک در کشور ناشی از اختلالات ژنتیکی متولد می‌شود

کدخبر: 1036216

رئیس سازمان بهزیستی افزود : اکنون هدف گذاری روی این موضوع مهم صورت گرفته و با توسعه مراکز مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و زمان بارداری که شمار آن‌ها در کشور اکنون ۲۵۰ مرکز است در تلاش برای کاهش این آمار هستیم

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت:

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان البرز، افزود: دولت تدبیر و امید با لایحه بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان نگاه ویژه خود را به این قشر به اثبات رسانده است.

وی ادامه داد: این لایحه به مجلس داده شده و در آن تمام دستگاه‌های اجرایی نسبت به مناسب سازی معابر و خیابان‌ها برای معلولان متعهد شده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در کمیسیون مشترک در مجلس این لایحه مهم با محوریت کمیسیون بهداشت و درمان در دست بررسی است.

وی به بحث معلولیت‌های مختلف ژنتیکی در کشور پرداخت و یادآور شد: سالانه 30 هزار کودک معلول در کشور به دنیا می‌آید که ناشی از اختلالات ژنتیکی است.

محسنی بندپی گفت: اکنون هدف گذاری روی این موضوع مهم صورت گرفته و با توسعه مراکز مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و زمان بارداری که شمار آن ها در کشور اکنون 250 مرکز است در تلاش برای کاهش این آمار هستیم.

وی بیان کرد: تلاش بهزیستی بازگرداندن جامعه هدف به چرخه زندگی اجتماعی است به همین منظور سیاست‌های دولت یازدهم سه محور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از معلولیت‌ها، استاندارد کردن خدمات و استفاده از ظرفیت‌های مردمی را در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان بهزیستی، طرح غربالگری شنوایی را یکی از طرح‌های مهم پیشگیری برشمرد و ادامه داد: در این طرح بیش از 95 درصد پوشش جامعه هدف داشتیم و در طرح تنبلی چشم که یکی از عوامل مهم نابینایی و کم بینایی افراد زیر 20 سال است در سال 94 پوشش بالای 80 درصد داشته است.

وی ضمن قدردانی از زحمت های مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: باید در این استان به دلیل مهاجرت پذیری و شرایط ویژه‌ای که دارد تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

محسنی خاطرنشان کرد: زحمت‌های مدیر کل پیشین استان البرز در زمینه ارایه خدمات مختلف از جمله مسکن و کاهش آسیب‌های اجتماعی قابل تقدیر است.

در این آیین از زحمت‌های افروز بهرامی قدردانی و داریوش بیات نژاد به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی استان البرز معرفی شد. بیان‌نژاد پیش از این به عنوان معاون اداری مالی بهزیستی تهران مشغول خدمت بوده است.

ارسال نظر: