معاون وزیر بهداشت: سال گذشته ۸۶ نفر به دلیل "آنفلوآنزا" در کشور فوت شدند

کدخبر: 1043618

سیاری در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان کرمان گفت: سال گذشته ۸۶ نفر در ایران به علت آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند و به نظرم امسال این موضوع در کرمان خیلی بزرگ جلوه داده شد

به گزارش «نسیم» به نقل از وب‌دا، علی اکبر سیاری روز پنجشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان کرمان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کرمان برگزار شد، افزود: سال گذشته همین مشکلی که امروز در بخش آنفلوآنزا در کرمان وجود دارد در تبریز نیز به وجود آمد .

وی تاکید کرد: عفونت های حاد تنفسی سالانه در کشور و دنیا بروز می کند و با تمهیدات و برنامه ریزی انجام شده در حوزه دارو، واکسن و آمادگی پرسنل، اتفاقی که در کرمان رخ داده غیر قابل پیش بینی نبود و هم مسئولان و هم کادر درمانی کشور به خوبی عمل کردند .

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این بیماری در شهر وجود دارد و امکان دارد افزایش یابد و باید مردم آموزش داده شوند و بیماران باید نظارت قرار گیرند .

وی گفت: مسئولان کرمان و دانشگاه علوم پزشکی در زمینه مدیریت این بیماری در استان بسیار زیبا عمل کردند و ما به منظور تشکر، کمک به رفع کاستی های احتمالی و انتقال تجربه بسیار خوب به سایر استان ها به کرمان آمده ایم .

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تابستان امسال نگران شیوع کرونا ویروس بود زیرا 64 هزار نفر از کشور ایران می خواستند به مکه بروند که در این رابطه به آموزش این افراد پرداختیم و پس از آن با وقوع حادثه منا، نگرانی جدیدی ایجاد شد که در این زمینه نیز اقدامات مهمی صورت گرفت .

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه برای تامین سلامت زائران اربعین نیز برنامه ریزی های مناسبی انجام داد .

وی افزود: سلامت مرم ایران از سه ناحیه بیماری های واگیر، بیماری های غیر واگیر و آسیب های اجتماعی در تهدید است و این وزارتخانه با مشارکت مردم، همکاری بین بخشی، عدالت، استفاده از تجهیزات و امکانات و تکنولوژی مناسب و ارزان انجام وظیفه می کند .

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بدون حضور و مشارکت پذیری مردم برای صیانت از سلامت خود نمی توانیم در این حوزه موفق باشیم .

وی افزود: دولت باید اعتماد پیدا کند که همه مردم به خدمات دسترسی دارند و از آنها بهره مند می شوند و زمانی که بهره مند می شوند نباید به دلیل مسائل مالی ورشکست شوند و بر همین اساس طح تحول نظام سلامت در کشور اجرایی شد .

ارسال نظر: