سازمان جهانی بهداشت:

احتمال ابتلای ۴ میلیون نفر به ویروس زیکا در قاره آمریکا

کدخبر: 2007324

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به احتمال ابتلای چهار میلیون نفر به ویروس زیکا در قاره آمریکا هشدار داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، خبرگزاری رویترز نوشت:

ویروس زیکا که موجب بروز نارسایی‌های شدید مادرزادی در هزاران نوزاد برزیلی شده به شدت رو به گسترش است و طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت می‌تواند تعداد چهار میلیون نفر را در آمریکا آلوده سازد.

«مارگارت چان» دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: گسترش این بیماری از یک تهدید معمولی به خطری هشدار دهنده تبدیل شده است و باید جهت اتخاذ اقدامات مناسب برای مقابله با آن گفتگوهایی انجام شود.

وی افزود: سال گذشته ویروس زیکا در قاره آمریکا شناسایی شد که اکنون با سرعت بالایی رو به گسترش است. در حال حاضر مواردی از ابتلا به این ویروس در 23 کشور و منطقه در این قاره مشاهده شده است.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه این ویروس موجب می‌شود سر و مغز نوزادان رشد کاملی نداشته باشد، اظهار کرد: قصد نداریم منتظر بمانیم تا در تحقیقات علمی رابطه ویروس زیکا با نارسایی‌های مادرزادی تایید شود و ضرورت دارد اکنون اقدامات جدی اتخاذ شود.

در حال حاضر برای درمان ویروس زیکا واکسن یا شیوه درمانی وجود ندارد همچنین این ویروس با علائمی همچون تب خفیف و قرمزی چشم‌ها همراه است. در حدود 80 درصد مبتلایان به این ویروس نشانه‌ای مشاهده نمی‌شود.

به گفته کارشناسان این سازمان، دست یافتن به یک واکسن موثر و ایمن برای مقابله با ویروس زیکا و تولید آن یک سال طول می‌کشد. همچنین شش تا 9 ماه زمان لازم است تا ارتباط بین ویروس زیکا و بروز نارسایی‌های مادرزادی تایید شود.

ارسال نظر: