دیناروند: کاهش واردات دارو در سال ۹۴ نسبت به سال‌های ۹۰ تا ۹۲

کدخبر: 2012807

رئیس سازمان غذا و دارو از منفی شدن روند واردات دارو به کشور خبر داد و گفت: میزان دارویی که در سال ۹۴ وارد کشور شده از داروهای واردشده در سال‌های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ کمتر بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، رسول دیناروند در مراسم معرفی دستاوردهای دارویی کشور با اشاره به چهار هدف اقتصاد مقاومتی گفت: دانش‌بنیان بودن، برون‌گرایی، حمایت از تولید داخل و توسعه صادرات از اهداف اقتصاد مقاومتی است و در این راستا باید گفت برخی از شرکت‌های تولیدکننده دارویی از شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و برخی دیگر باهدف تولید و سرمایه‌گذاری در داخل و توسعه صادرات مشغول به فعالیت هستند .

وی بابیان اینکه دستیابی به بازارهای منطقه هدف برخی دیگر از شرکت‌های دارویی است گفت: در حال حاضر نظام دارویی کشور پاسخگوی نیاز مردم است و مردم در این زمینه دیگر نگرانی ندارند .

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به منفی شدن روند واردات دارو به کشور افزود: میزان دارویی که در سال 94 وارد کشور شده از سال‌های 90، 91 و حتی 92 کمتر بوده است .

دیناروند تأکید کرد: البته هدف اصلی کاهش واردات نیست بلکه به دنبال رسیدن به تراز مثبت تجاری در داروسازی هستیم که این امر امروز در دسترس است .

دینارند تسهیل صادرات دارو و تجهیزات پزشکی را اولویت اصلی وزارت بهداشت دانست و گفت: در مذاکره با کشورهای آرایه نیز این امر موردتوجه است به‌عنوان‌مثال در مذاکره با کشور روسیه هدف این است که به بازار دارویی این کشور که 10 میلیارد دلار واردات دارند ورود کنیم .

ارسال نظر: