رئیس جمعیت هلال‌احمر:

کارکنان هلال‌احمر، افزایش فرهنگ داوطلبی را هدف اصلی در سال آینده قرار داده‌اند

کدخبر: 2018617

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی ضمن تبریک سال نو به همه هموطنان به‌خصوص خانواده بزرگ و سخت‌کوش هلال‌احمر اظهار امیدواری کرد: توفیق نصیب همه آنها که دل در گرو فرهنگ والای صلح و نو‌ع‌دوستی دارند بشود که در مسیر مهربانی و یاری‌گری خلق خدا، توشه‌ای پربارتر بردارند.

به گزارش «نسیم‌آنلاین»، متن پیام دکتر سید امیر محسن ضیائی به شرح ذیل است: نو شدن، تازگی و طراوت؛ ارمغان نوروز و بهار طبیعت است تا در فصل شکوفه دادن درختان و سبز شدن زمین؛ با ندای یا محول الحول و الاحوال، بزرگی ایزد منان را گردن بندگی نهیم و از خوان گسترده نعمتش بهره‌ای ببریم .

فرارسیدن بهار طبیعت و آغاز سال ١٣٩٥ خورشیدی را به همه هم‌وطنانم به‌ویژه‌ کارکنان و زحمت‌کشان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تبریک و شادباش می‌گویم و امیدوارم سال نو؛ سال موفقیت‌های بزرگ‌تر و خدمات ارزنده‌تر باشد و این توفیق نصیب همه آن‌ها که دل درگرو فرهنگ والای صلح و نو‌ع‌دوستی دارند بشود که در مسیر مهربانی و یاریگری خلق خدا، توشه‌ای پربارتر بردارند. سالی که خدمتگزاران مردم در جمعیت هلال‌احمر تلاش دارند در آن فرهنگ داوطلبی را بیش‌ازپیش گسترش و تاب‌آوری جامعه را در برابر حوادث و بلایا افزایش داده و با تقویت ساختارها و کمیت و کیفیت آموزش‌های همگانی؛ فرهنگ خود امدادی را تقویت کنند. چشم‌اندازی که با حداقل کردن خسارات ناشی از حوادث؛ درنهایت، پایداری جامعه و توسعه آن در را زمینه‌های گوناگون رقم خواهد زد .

این تلاش‌ها در آستانه بهار دل‌انگیز طبیعت آغازشده و حضور امدادگران، نجات گران، جوانان، داوطلبان و خیرین این نهاد مردمی که با تمام توان در نوروز امسال در کنار مردم ایران‌ ایستاده‌اند؛ نوید ثمربخشی مجاهدت‌هایی است که هدفی جز رسیدن به یک جامعه آرام‌تر و مهربان‌تر ندارد .

طرح‌های ملی امداد و نجات نوروزی، ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و همچنین طرح‌های نیابت و داوطلب یار امداد و نجات؛ با بسیج نیروهای امدادی و داوطلب در بیش از یک هزار و ٢٧٣پایگاه امدادی، ٢٠ هزار جوان داوطلب در ٧٥٠ پست ثابت و ٣٠٠ گروه سیار جوانان، نمونه این تلاش‌هاست. همه این طرح‌ها در کنار اجرای طرح‌های حمایتی مختلف برای گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه، ازجمله توزیع ١٤٦ هزار بسته حمایتی از ٢٥ اسفند در سراسر کشور آغازشده و تا ١٥ فروردین ٩٥ ادامه خواهد داشت .

این‌جانب به‌عنوان عضوی کوچک از این خانواده بزرگ مردمی، دعا می‌کنم؛ همدلی تلاشگران جمعیت هلال‌احمر با تکیه‌بر ٩ دهه تجربه خدمت‌رسانی نوع‌‌دوستانه و همچنین سایر دستگاه‌های خدمت‌رسانی با مسافران عزیز، نوروزی امن و سالم را رقم‌زده و بهار مهربانی ایرانیان کم‌خطرتر از سالیان گذشته باشد .

امید که در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج)، رهنمود‌های مقام معظم رهبری، تلاش‌های دولت تدبیر و امید و با حمایت‌های مردم بزرگوار؛ سال ١٣٩٥ را به سال افتخارآفرینی و شکوه مهربانی ایرانیان تبدیل کند و اطمینان دارم درراه تحقق این افتخار، خانواده بزرگ‌ترین نهاد مردمی این سرزمین، هر آنچه در توان دارد به کار خواهد گرفت .

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی

رئیس جمعیت هلال‌احمر

ارسال نظر: