افسردگی بزرگترین تشدید کننده خودکشی/ رشد ۶ درصدی افسردگی در کشور

کدخبر: 2029660

رئیس انجمن علمی پیشگیری از خودکشی با بیان اینکه برای پیشگیری از این پدیده باید به عوامل ایجادکننده آن توجه شود، افزود: در حال حاضر افسردگی در جامعه از ۵ درصد به ۱۱ درصد افزایش یافته است و این امر حاکی از این است که طی سال‌های آینده با افزایش اقدام به خودکشی در جامعه مواجه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین » سید کاظم ملکوتی در جلسه بررسی آسی‌های اجتماعی و اقدام به خودکشی در وزارت بهداشت اظهار داشت: توجه به سلامت روان افراد و اختصاص بودجه و منابع مناسب به این حوزه ضرورتی اجتناب ناپذیر است و از آسیب‌های اجتماعی مختلف در جامعه جلوگیری می‌کند.

وی افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته افسردگی میزان وقوع خودکشی در افراد را ۶ برابر افزایش می‌دهد، اعتیاد و الکل باعث ۳ برابر شدن احتمال بروز خودکشی در افراد می‌شود و همچنین فقر، بیکاری و استعمال سیگار نیز احتمال اقدام به خودکشی در افراد را دو برابر افزایش می‌ددهد.

رئیس انجمن علمی پیشگیری از خودکشی با بیان اینکه برای پیشگیری از این پدیده و از این معضل اجتماعی باید به عوامل ایجاد کننده آن و رفع آن‌ها توجه شود افزود: در حال حاضر افسردگی در جامعه از ۵ درصد به ۱۱ درصد افزایش یافته است و این امر حاکی است که اگر اقدامات مؤثر در این زمینه صورت نگیرد طی سال‌های آینده با افزایش اقدام به خودکشی در جامعه مواجه می‌شود.

ملکوتی تاکید کرد: ارائه خدمات پیشگیرانه در پیشگیری از وقوع خودکشی بسیار اهمیت دارد و این انجمن آمادگی دارد با همکاری با وزارت بهداشت بهترین اقدامات را در این زمینه ارائه کند.

ارسال نظر: