در کنگره بین‌المللی سرطان در بیمارستان رضوی مشهد مطرح شد:

رشد سرطان در کشور قابل‌تأمل است/ غربالگری ۷۲۰ بیمار سرطانی در مرکز مهر رضوی

کدخبر: 2033535

مدیرعامل بیمارستان رضوی با بیان این که یکی از موضوعات جدی در حوزه سلامت مسأله سرطان است، گفت: اگرچه میزان ابتلا به این عارضه در کشور کمتر است اما سرعت رشد آن قابل‌ تأمل بوده و از همین رو، در سطح کلان نیز سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی برای کنترل و کاهش آن در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، دکتر سعید هاشم زاده مدیرعامل بیمارستان رضوی صبح امروز در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی سرطان بابیان این مطلب که امروزه یکی از موضوعات جدی در حوزه سلامت کشور مسئله سرطان است، گفت: اگرچه میزان ابتلا به این عارضه در کشور ما نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرفته کمتر است اما سرعت رشد آن قابل‌تأمل بوده و از همین رو، در سطح کلان نیز سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی برای کنترل و کاهش آن در حال اجراست.

وی افزود: ازآنجاکه ابتلا به سرطان عوارض و پیامدهای متعددی را به بیمار و خانواده وی وارد می‌کند در مرکز مهر رضوی از جوانب گوناگون به سرطان و مسائل آن پرداخته می‌شود. درواقع تلاش کرده‌ایم در مجموعه خدماتمان نگاه جامع نگرایانه‌ای به مقوله سرطان و درمان آن داشته باشیم.

در ادامه این کنگره، مدیر مرکز مهر رضوی و استاد دانشگاه نوستر آلمان نیز با اشاره به اینکه مرکز مهر رضوی بیش از 9 ماه است که در بیمارستان فوق تخصصی رضوی آغاز به کارکرده، بیان کرد: در مرکز مهر رضوی با اجرای طرح ویژه درمان؛ اقدام به راه‌اندازی کلینیک‌های روانشناسی، هنر درمانی، ورزش‌درمانی، معنویت درمانی و... کرده‌ایم تا در کنار پرداختن به مسائل بالینی و تخصصی، بتوانیم پاسخی برای مسائل جانبی که بیمار با آن درگیر است، ارائه کنیم.

مدیر مرکز مهر رضوی بابیان اینکه یکی از بخش‌های مهم این مرکز بخش غربالگری است، افزود: غربالگری در راستای پیشگیری و تشخیص به هنگام سرطان انجام می‌شود و در طول این مدت مرکز مهر موفق شده است 13 مورد سرطان را در افرادی که داوطلبانه برای غربالگری مراجعه کرده‌اند، شناسایی کند.

وی افزود: تاکنون 5764 بیمار به مرکز مهر رضوی مراجعه کرده‌اند و 720 نفر مورد غربالگری قرارگرفته‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های این مرکز این است که مجموعه خدمات توسط کادر درمانی بیمارستان انجام می‌شود و تلاش شده است مسائلی همچون تهیه دارو، MRA ، برگه‌های پاتولوژی یا حتی دریافت نوبت ویزیت، موجب سرگردانی بیمار در بیمارستان نشود.

گفتنی است نخستین همایش بین‌المللی سرطان از 29 لغایت 31 اردیبهشت‌ماه جاری با حضور بیش 500 نفر از متخصصان داخلی و خارجی و میهمانانی از کشورهای آلمان, هلند، استرالیا و کانادا در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می‌شود.

ارسال نظر: