لغو نخستین کنگره حمایت از طب سنتی در دقیقه نود

کدخبر: 2036041

نخستین کنگره حمایت از طب اسلامی ـ ایرانی تنها یک روز مانده به برگزاری با عدم موافقت شورای تأمین استان تهران لغو شد؛ این در حالی است که وزارت کشور مجوز برگزاری این مراسم را اعلام و بسیاری از مدعوین جهت شرکت در کنگره از استان‌های مختلف راهی پایتخت شده بودند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت:

نخستین کنگره حمایت از طب اسلامی ـ ایرانی براساس اطلاع‌رسانی‌های انجام گرفته قرار بود روز جمعه هفتم خرداد در ورزشگاه آزادی با حضور صاحب‌نظران و جمعی از روحانیون قم برگزار شود. ولی یک روز مانده به برگزاری این کنگره شورای تأمین استان تهران موافقت نهایی را برای برگزاری اعلام نکرد و علی‌رغم تمایل افراد زیادی جهت شرکت در این مراسم، کنگره برگزار نشد. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب نسبت به طب سنتی تأکید داشته و مردم نیز علاقه‌مند به استفاده از این طب هستند.

حسین خیراندیش مدیر مؤسسه حجامت ایران و یکی از مسئولان برگزاری این کنگره در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: نخستین کنگره حمایت از طب اسلامی ـ ایرانی قرار بود به صورت سراسری در تهران برگزار شود بدین منظور وزارت کشور موافقت اولیه را اعلام کرد و بر همین اساس دعوت از مهمانان انجام گرفت ولی لحظات آخر شورای تأمین استان با برگزاری این مراسم موافقت نکرد ولی به دلیل اینکه این موضوع بسیار دیر به ما اعلام شد بسیاری از مهمانان جهت شرکت در کنگره از استان‌های مختلف کشور راهی تهران شده بودند.

وی افزود: البته نظر وزارت بهداشت نیز در این ارتباط با عدم برگزاری کنگره طب سنتی اعمال کند. همچنین ترکیب این همایش که با حضور جمعی از روحانیون قم و علاقه‌مندان به طب سنتی همچنین پزشکان عمومی و متخصصین بود مشکل سیاسی و اجتماعی جهت برگزاری به همراه نداشت ولی متأسفانه این موضوع مورد بی‌مهری قرار گرفت.

این مسئول برگزاری نخستین کنگره حمایت از طب اسلامی ـ ایرانی گفت:‌علاوه بر مؤسسه حجامت ایرانیان مؤسسات فعال طب سنتی از شهرهای مختلف همچون اصفهان، خراسان، گرگان و قم جزو دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره بودند.

خیراندیش در پایان گفت: قرار بود در حاشیه این کنگره غرفه‌هایی در ارتباط با حوزه‌های مختلف طب سنتی برگزار شود و علاقه‌مندان از تحقیقات دوستان در حوزه طب سنتی بهره‌مند شوند.

طب سنتی طی ماه‌های اخیر توسط دولتمردان مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته و این مسئله با انحلال معاونت طب سنتی در وزارت بهداشت شکل گرفت و پس از آن چندین مرکز مربوط به این طب بدون اطلاع قبلی پلمب شد. پس از این قضایا علاقه مندان طب سنتی اعتراض خود را به گوش مسئولان رساندند ولی این موضوع نه تنها به پایان نرسید بلکه با موافقت نشدن به برگزاری نخستین کنگره حمایت از طب اسلامی و ایرانی نشانه‌ها حکایت از تیشه تدابیر دولت به ریشه طب سنتی دارد.

ارسال نظر: