بازدید نمایندگان سازمان جهانی بهداشت از مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر

کدخبر: 2046446

نمایندگان سازمان جهانی بهداشت که در صدر هیاتی به سرپرستی دکتر اولگ چستنوف به ایران سفر کرده اند، صبح امروز از مرکز تحقیقات بیماریهای غیرواگیر پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مرکز تحقیقات بیماریهای غیرواگیر پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران که فعالیت خود را از سال 91 آغاز کرده پروژه های مختلفی را در حوزه سلامت انجام می دهد و تاکنون توانسته بیش از 150 مقاله را در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی منتشر کند.

یکی از پروژه‌های تحقیقاتی مهم این مرکز، پیمایش ملی عوامل خطر بیماریهای غیرواگیر در ایران(STEPS) است که در سه مرحله تن سنجی، پرسشگری و نمونه برداری خون و ادرار از 31 هزار نفر از مردم در شهرها و روستاهای کشور در حال انجام است و گزارشی از اقدامات انجام شده این پروژه به نمایندگان سازمان جهانی بهداشت ارائه شد.

مرکز تحقیقات بیماریهای غیرواگیر پژوهشگاه علوم که با دانشگاه های معتبر دنیا مانند آکسفورد، هاروارد و هاپکینز همکاری علمی دارد پروژه های دیگری نیز مانند ایراپن و تله ماتیکس(TELE MATICS) را انجام می دهد.

گفتنی است در این مرکز 47 دانشجوی ارشد، PHD و فوق تخصص فارغ التحصیل شده اند و هم اکنون 90 پژوهشگر و دو نفر عضو هیات علمی ثابت و با ده ها عضو هیات علمی دیگر نیز همکاری دارد.

ارسال نظر: