مقام سازمان غذا و دارو:

ضایعات مرغ در فرآورده‌های آرایشی استفاده نمی‌شود

کدخبر: 2048357

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با شایعه دانستن استفاده از پوست و ضایعات مرغ در تولید مواد اولیه فرآورده‌های آرایشی، گفت: ضایعات مرغ در این فرآورده‌ها استفاده نمی‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مصطفی اسماعیلی، نظارت‌ها را سختگیرانه عنوان و تأکید کرد که در این نظارت‌ها اگر تخلفی رویت شود بدون کوچک‌ترین گذشتی، توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش و در مجامع قضایی به آن رسیدگی می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: بنابراین نظارت‌های سختگیرانه بهداشتی بر مراکز تولیدی حاکم است و این اداره کوچک‌ترین تخلفی را بر نمی‌تابد.

وی به نکته‌ای اشاره کرد مبنی براینکه از چربی‌های حیوانی مانند پیه گوسفند و گاو البته با قید رعایت ضوابط بهداشتی در تولید فرآورده‌هایی مانند صابون استفاده می‌شود اما چربی‌های مرغ از این قاعده مستثنی هستند.

وی اضافه کرد: اگر تولیدکنندگان مواد اولیه لوازم آرایشی و بهداشتی، دارای مجوزهای لازم بهداشتی باشند، می توانند فرآورده‌های خود را به کارخانه‌های اینگونه لوازم بفروشند.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو یادآور شد: نظارت مستقیم بر کارخانه های تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی برعهده معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی است.

به گزارش سازمان غذا و دارو، اسماعیلی همچنین مسئولیت نظارت بر کارخانه‌های تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی شهر تهران را بر عهده معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی «شهید بهشتی»، «ایران» و «تهران» عنوان کرد.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو به صورت مستمر اماکن خرید و فروش مواد اولیه آرایشی و بهداشتی و همینطور فاکتورهای خرید کارخانه ها را مورد بررسی قرار می دهد.

ارسال نظر: