معاون وزیر بهداشت خبر داد

۷۰۰ سکونتگاه غیر رسمی تحت پوشش خدمات طرح تحول سلامت

کدخبر: 2056503

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، گفت: ۷۰۰ سکونتگاه غیر رسمی در سطح کشور زیر پوشش خدمات طرح تحول نظام سلامت قرار گرفت که پیش از این از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار نبودند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکتر علی اکبر سیاری افزود: شهرهای مشهد، البرز، تبریز و اهواز با جمعیت ۵۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیشترین تعداد حاشیه نشین را در خود جای داده اند.

وی ادامه داد: برای ارائه خدمات به حاشیه نشینان، مراکز سلامت در سکونتگاه های غیررسمی برپا شد و در این چارچوب ۵۳۰ کارشناس روان، ۵۰۰ کارشناس تغذیه در کنار پزشک و مراقب سلامت در پایگاه های سلامت و مراکز جامع خدمات سلامت فعالیت دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: به ازای هر دو هزار تا سه هزار نفر جمعیت شهری یک کارشناس مراقب سلامت و برای هر ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار نفر دو کارشناس روان و تغذیه در نظر گرفته شده و خدمات رایگان به مردم و حاشیه نشینان ارائه می‌شود.

وی افزود: در چارچوب حوزه یهداشت طرح تحول نظام سلامت اجرای ۲۵ برنامه و طرح در دستور کار قرار دارد،در مرحله نخست ۲۷ میلیون روستایی و عشایر در شهر های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از خدمات طرح تحول سلامت بهره مند شدند.

سیاری ادامه داد: هم اکنون ۶ هزار و ۷۰۰ پزشک در روستاها ارائه خدمت می کنند، با اجرای طرح تحول نظام سلامت دو هزار و ۴۰۰ پزشک در روستاها اضافه شدند و در تمام مراکزی که پزشکان مستقر هستند ۲۴۳ قلم دارو نگهداری می شود.

وی گفت: در این چارچوب همچنین دو هزار و ۴۰۰ خودروی مورد نیاز تامین و در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی و معاونت های بهداشتی قرار گرفت.

معاون وزیر بهداشت افزود: همچنین در این مدت دو هزار خانه بهداشت در سطح روستاهای کشور ساخته شد که با اضافه شدن این تعداد هم اینک ۱۸ هزار خانه بهداشت به مردم این مناطق ارائه خدمت می کنند.

ارسال نظر: