رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

طرح تحول سلامت زمین بخورد نمی‌توانیم سر بلند کنیم

کدخبر: 2058469

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت حمایت از طرح تحول سلامت تاکید کرد و گفت: اگر این طرح زمین بخورد، نمی‌توانیم سرمان را بلند کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکتر علی نوبخت پیش از ظهر امروز در بیست و سومین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور که در سالن امام جواد(ع) وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: طرح تحول سلامت اقدامی خداپسندانه و عام المنفعه بود که توانست رضایت مقام معظم رهبری، روسای جمهور، مجلس و قوه قضاییه، مقامات عالی رتبه نظام و مردم را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه عقل و منطق حکم می کرد که تمام امکات کشور برای اجرای طرح تحول سلامت بسیج شود، گفت: وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی به جنگ بیماری‌ها رفتند و مانند دوران دفاع مقدس باید پشتیبانی شوند و نباید پشت آنها را خالی کرد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح تحول سلامت باعث افتخار همه است و به آن اعتقاد راسخ داریم چراکه در قرآن گفته شده که نجات یک انسان برابر با نجات مخلوقات است.

دکتر نوبخت تاکید کرد: با سازمان‌ها و نهادهای مختلفی مانند سازمان برنامه و بودجه جلسات کارشناسی برای حمایت از وزارت بهداشت برگزار کردیم تا با نشان دادن اهمیت اجرای طرح تحول سلامت به آنها اعلام کنیم که اگر این طرح با شکست روبرو شود دیگر نمی‌توان سر بلند کرد.

وی با اشاره به مغفول ماندن قوانین برنامه پنجم توسعه، تصریح کرد: باید قانون برنامه پنجم در حوزه سلامت اجرا و متولی این حوزه روشن باشد.

دکتر نوبخت گفت: ترکیب کنونی شورای عالی بیمه که من در 25 سال پیش آن را نوشتم ناعادلانه است و لازم است که محوریت آن با وزارت بهداشت باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان هم قسم شدیم که در ابتدا نیروی خود را برای امور تقنینی بگذاریم و بخش عمده کار ما نظارت بر دستگاه های اجرایی باشد.

وی خطاب به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی گفت: شما در رفیع ترین سطح قرار دارید زیرا اداره دانشگاه ها سخت و دشوار است اما در مناطق کشور تاثیرات زیادی دارد.

ارسال نظر: