استقرار ۵ فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه آمبولانس در مسیر راهپیمایی اربعین/ تحویل زمین برای ایجاد "شهر سایه" پایتخت

کدخبر: 2072560

سلیمی با اشاره به این که طرح امداد و نجات در اربعین به مدت ۱۳ روز و از ۲۸ آبان تا ۲ آذر در مسیر پیاده‌روی کربلا اجرا خواهد شد، اظهار کرد: سه قرارگاه در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مرتضی سلیمی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در نمایشگاه مطبوعات با اشاره به مباحث تامین منابع مالی و اعتباری در امدادرسانی‌ها، درخصوص بودجه سال آینده این سازمان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا بودجه‌ای به صورت مستقل و مجزا برای سازمان امداد و نجات پیش‌بینی شود. مرتضی سلیمی افزود: در حال حاضر بودجه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر منوط به حوادث پیش آمده در کشور است، اما برای پاسخگویی بهتر و انجام اقدامات مناسب در هنگام بروز اتفاقات در سراسر کشور، نیاز است که نمایندگان مجلس بودجه این سازمان را به صورت مستقل و جداگانه پیش‌بینی کنند.

استقرار ۵ فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه آمبولانس در مسیر راهپیمایی اربعین/آماده‌باش کامل ۶ هزار نفر - روز

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از استقرار ۵ فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه امبولانس در مسیر راهپیمایی اربعین خبر داد.

سلیمی با اشاره به اینکه طرح امداد و نجات در اربعین به مدت 13 روز و از 28 آبان تا 2 آذر در مسیر پیاده روی کربلا اجرا خواهد شد، اظهار کرد: سه قرارگاه در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه راه‌اندازی خواهد شد و علاوه بر آن فعال سازی ستاد مرکزی، استقرار 30 دستگاه آمبولانس در سه مرز، استقرار خودروی ارتباطات، استقرار 5 فروند بالگرد در استان‌های مرزی، حضور 79 پایگاه ثابت در دو استان ایلام و خوزستان، استقرار 22 دستگاه خودروی نجات در این مسیر به کار خدمات‌رسانی به زائران می پردازد.

به گفته وی 6 هزار و 950 نفر - روز کار خدمات رسانی را برعهده دارند و در حالت آماده باش کامل هستند.

شهرهای «سایه» ایجاد می‌شود

سرپرست سازمان امداد و نجات همچنین از ایجاد شهرهای سایه برای کلانشهرها و شهرهای حادثه خیز ایران خبر داد و گفت: شهرهای سایه، برای کلانشهرها و همچنین شهرهای حادثه خیز ایران ساخته می‌شود که شبیه اردوگاه‌های استقرار در زمان حوادث است.

سلیمی افزود: بر این اساس در این شهرهای اردوگاهی، با ایجاد زیرساختهای لازم و امکانات زندگی و بهداشت، شرایطی را فراهم خواهیم کرد تا امکان استقرار در زمان حوادث برای حداقل 3 درصد جمعیت آن شهر فراهم شود که البته این آمار برای تهران، پوشش جمعیت 10 درصدی است.

سرپرست سازمان امداد و نجات با بیان اینکه در این زمینه شهرداری به همراه سازمان مدیریت بحران به ما کمک می‌کند، خاطر نشان کرد: هم اکنون در مرحله شروع، زمینی را در فیروزکوه برای شهر سایه و پوشش حوادث تهران تامین کرده‌ایم و با کمک 14 کارگروه مرتبط امداد و نجات کشور برای تجهیز این شهر سایه اقدام خواهیم کرد.

ارسال نظر: