شکست بخش خصوصی در واردات واکسن

کدخبر: 2373087

رئیس‌جمهور گفت: تزریق واکسن رایگان است و در داخل هم تلاش می‌کنیم واکسن‌ها به مرحله نهایی برسند. تا تیرماه وضعیت بهتر خواهد شد.

رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که "بیش از 5 میلیون واکسن اکنون در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته که از این تعداد، بیش از سه میلیون تزریق انجام شده و بقیه در حال تزریق است"، تصریح کرد: بنابراین کار خوبی شد در اینکه همه تلاشمان را انجام دادیم که واکسن را تهیه کنیم، البته تلاش ما این بود که بیش از این و سریع‌تر واکسن را تهیه کنیم.

روحانی ادامه داد: عده بسیاری به ما نامه می‌نوشتند که "شما بخش خصوصی را آزاد نمی‌کنید، اگر بخش خصوصی را آزاد کنید آنها خیلی سریع می‌توانند بروند واکسن تهیه کنند و بیاورند."، خصوصا عده‌ای می‌خواستند واکسن را برای بخش خودشان تهیه کنند. ما این اجازه را دادیم که بخش خصوصی هم در صورتی که صلاحیت داشته باشند و وزارت بهداشت و درمان به آنها اجازه دهد، بروند واکسن تهیه کنند، متأسفانه تاکنون خیلی موفق نبودند این نشان داد که آن‌قدرها هم که در کشورهای مختلف دنیا تبلیغ می‌شد واکسن فراوان نیست که هر کسی بتواند از هر جایی واکسن تهیه کند. برخی از شرکت‌هایی هم که واکسن تولید می‌کنند مقید هستند که مکاتباتی با وزارت بهداشت و درمان رسمی کشورها داشته باشند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر: