افزایش ۴۰۰ درصدی مهاجرت پرستاران

کدخبر: 2374436
خبرنگار:

دبیرکل خانه پرستار ایران گفت: آمار مهاجرت پرستاران از دو سال گذشته تاکنون حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰درصد افزایش داشته است.

به گزارش نسیم‌آنلاین، به نقل از قدس‌آنلاین؛ دکتر شریفی مقدم در گفت و گویی گفت: موضوع مهاجرت پرستاران از سال های گذشته نیز وجود داشته اما از آن جایی که کرونا درمان نداشت، نیاز مردم به خدمات پرستاری بیش از پیش احساس شد و به همین علت، کشورهای توسعه یافته و اروپایی به فکر افزایش تعداد پرستاران خود افتادند. بنابراین اکثر کشورهای اروپایی از جمله کانادا و استرالیا سیر مهاجرت را تسهیل و تسریع کردند.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر در گذشته پرستاری از کشور ایران قصد مهاجرت داشت می بایست مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۷ را داشته باشد اما طی دوسال کرونا، بسیاری از کشورهای مهاجرپذیر، آیلتس را تا درجه ۵ یا ۶ کاهش دادند و فرایند مهاجرت را به کمتر از یک سال رساندند تا بتوانند پرستاران بیشتری جذب کنند.

مقدم

دبیرکل خانه پرستار ایران یادآور شد: در گذشته هنگامی که پرستاران ما مهاجرت می کردند در برخی موارد تا دو سال منتظر امتحان ورودی می ماندند اما این مشکل نیز توسط کشورهای توسعه یافته برای جذب پرستاران تا شش ماه کاهش داده شد.

وی تأکید کرد: پرستاران کشور ما، از پرستاران خوب دنیا هستند که به لحاظ علمی و مهارتی سطح بسیار بالایی دارند و همین عامل سبب شده کشورهای دیگر در جذب پرستاران ایرانی تلاش کنند.

شریفی مقدم در پاسخ به سؤال ما درباره آمار کنونی مهاجرت پرستاران گفت: در واقع هیچ منبعی در این باره آمار دقیق در اختیار ندارد، چراکه مهاجرت از کانال های مختلف از جمله اقدام مستقیم پرستار، کاریابی ها و یا از طریق وکیل صورت می گیرد.

وی ادامه داد: اگر فرض کنیم در دوسال گذشته تعداد ۵۰۰ پرستار مهاجرت کرده اند، متأسفانه اکنون این تعداد به ۲۰۰۰ نفر رسیده است که نشان دهنده سیر صعودی و افزایش حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی آمار مهاجرت پرستاران است.

 

منبع: قدس آنلاین
ارسال نظر: