وزیر بهداشت :دولت با وجود مشکلات پولی حوزه سلامت را در اولویت قرار داد

کدخبر: 936967

قاضی زاده هاشمی گفت: هر چه در حوزه پزشکی آسیب دیده‌ایم از خود جامعه پزشکی نشات گرفته است و برخی از همکاران رفتار خاصی دارند که تغییر پذیر نیستند و متاسفانه تاثیر گذار هستند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در نخستین نشست مجمع انجمن‌های علمی علوم پزشکی ایران افزود: در حوزه سلامت شرایط خاصی در کشور حاکم شده و کل نظام خود را متعهد می‌داند که مشکلات مردم را کاهش دهند.

وی افزود: اهمیت حوزه سلامت آنقدر مهم است که دولت‌های مترقی یا کشورهای پیشرفته شعارشان حوزه سلامت و بهداشت است .

وزیر بهداشت ادامه داد: کار در حوزه سلامت حساس و زیاد است انجمن‌ها می‌توانند کمک بسیاری باشند چرا که با یک دست نمی‌شود چند هندوانه برداشت و باید همه احساس تکلیف کنیم .

وی اضافه کرد: نمی‌توان انتظار داشت که همه خواسته‌ها در یک دولت و در یک دوره تمام شود ولی در حال حاضر جهت گیری‌ها درست است و مردم به این پی برده‌اند که پزشکان به قاطبه خود ایمان دارند، باید به نحوی عمل کنیم که مردم باور کنند قبل از منافع خود به منافع آنها فکر می‌کنیم .

قاضی زاده هاشمی گفت: درطرح تحول نظام سلامت در بخش تعرفه‌ها، هم ظلمی که به جامعه پزشکی شده وهم ظلمی که ازسوی برخی همکاران به مردم شده ساماندهی می شود، اگر خطایی دیده می‌شود باید جلوی آن را بگیریم .

وضع اخلاق درجامعه ماوضع مناسبی نیست،همه امیدما در بخش سلامت پزشکی به افرادی است که نسل پیشکسوت ما را در جامعه پزشکی تشکیل می دهند .

ارسال نظر: