سیاست‌های کلی انتخابات محور نامه‌ی جنبش عدالتخواه به جبرائیلی

کدخبر: 2375176

مشکلاتی در ساختار حکمرانی کشور چون: ایرادات موجود در قانون انتخابات، عملکرد پر ابهام شورای نگهبان و عدم اجرای سیاست‌های کلی انتخابات، مشکلات را تعمیق بخشیده است

نسیم‌آنلاین: جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای به رئیس مرکز ارزیابی سیاست‌های کلی نظام، پیگیر دلایل عدم توجه به سیاست‌های کلی انتخابات در سالهای گذشته شد. موضوعی که براساس این بیانیه در مشارکت پایین مردم در انتخابات‌های گذشته موثر بوده است. متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای سید یاسر جبرائیلی

ریاست محترم مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام

سلام علیکم

همانطور که مستحضر هستید در انتخابات سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ شاهد کاهش مشارکت مردم و افزایش قابل توجه تعداد آرای باطله در انتخابات بودیم.

 برای ریشه‌یابی این موضوع دلایلی چون گرانی، تورم، بیکاری، ناامیدی مردم از پایبندی مسئولان به آرمان‌های انقلاب چون عدالت، آزادی و جمهوریت، تردید مردم در توانمندی مسئولان در حل مشکلات کشور و تعیین کننده نبودن حضور مردم برای تعیین سرنوشتشان را می‌توان برشمرد.

علاوه بر موارد ذکر شده مسائل و مشکلاتی در ساختار حکمرانی کشور چون: ایرادات موجود در قانون انتخابات، عملکرد پر ابهام شورای نگهبان و عدم اجرای سیاست‌های کلی انتخابات را نیز می‌توان اضافه کرد که بر نتایج دلایل فوق الذکر دامن زده است و مشکلات را تعمیق بخشیده است.

لذا جهت جلوگیری از وقوع چنین مشکلاتی در انتخابات‌های پیش‌رو و لزوم بازگردادن مردم در معادلات و تصمیم‌گیری‌های کشور، نیاز است تا  آسیب شناسی درستی از دستگاه‌های مسئول و سیاست‌های انتخاباتی کشور صورت بگیرد چرا که بعد از گذشت ۶ سال از ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری، هیچ حرکت مثبتی در راستای اجرای این سیاست در دستگاه‌های کشور چون وزارت کشور، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان مشاهده نمی‌شود لذا از شما درخواست می‌شود، به عنوان نهاد ارزیاب سیاست‌های کلی، آسیب شناسی‌تان از این امر را انجام داده و به صورت عمومی انتشار دهید تا سهم هر یک از دستگاه‌ها در ایجاد و تعمیق مشکلات ساختار انتخاباتی مشخص شود و اولین گام‌های اصلاحی برداشته شود و بیش از این مطالبه رهبری بر زمین نماند. 

و من الله توفیق

ارسال نظر: