امکان فروش واحدهای مسکونی از طریق بورس مسکن فراهم شد

کدخبر: 1024705

رئیس سازمان بورس از اعلام آمادگی فعالیت بورس مسکن در هر زمان که نهادهای دولتی بخواهند واحدهای مسکونی خود را به فروش برسانند، خبر داد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از اعلام آمادگی فعالیت بورس مسکن در هر زمان که نهادهای دولتی بخواهند واحدهای مسکونی خود را به فروش برسانند، خبر داد .

محمد فطانت در خصوص بورس مسکن اظهار کرد: در فاز اول قرار است مزایده‌های ساختمان‌های دولتی و اموال غیر منقول مازاد بانک‌ها در بورس مسکن اجرایی شود؛به این صورت که زیرساختی در مجموعه بورس کالا فراهم شده تا نهادهای دولتی بتوانند واحدهای انبوه مازاد مسکونی و تجاری ـ اداری خود را از این طریق به فروش برسانند .

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: امکان فروش مزایده‌ای ساختمان‌های بزرگ و واحدهای مسکونی از طریق بورس مسکن انبوه فراهم شده است اما هنوز این امکان برای فروش واحدهای خرد مهیا نیست و امکان ارتقای مجموعه اقتصاد مسکن با فروش واحدهای خرد و تک‌واحدی در بورس کالا وجود ندارد .

دبیر شورای عالی بورس در پاسخ به پرسشی در خصوص زمان اجرایی شدن بورس مسکن تاکید کرد: در حال حاضر زیرساخت‌های اجرای بورس مسکن آماده است و ما آمادگی داریم تا با هر کدام از بانک‌ها و نهادهای دولتی در هر زمانی که بخواهند واحدهای مسکونی و تجاری ـ اداری مازاد خود را از طریق بورس کالا به فروش برسانند، همکاری کنیم.

ارسال نظر: