شاخص بورس ۶ واحد رشد کرد

کدخبر: 1047378

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز (چهارشنبه) بازار سرمایه، با ۶ واحد رشد در ارتفاع ۶۱ هزار و ۴۲۰ واحدی ایستاد.

به گزارش «نسیم»شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز (چهارشنبه) بازار سرمایه، با 6 واحد رشد در ارتفاع 61 هزار و 420 واحدی ایستاد .

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه 417 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 91 میلیارد تومان در 31 هزار نوبت داد و ستد شد .

بیشترین اثر مثبت بر رشد شاخص نیز توسط نمادهای معاملاتی اخابر، فملی و حکشتی رقم خورد و در مقابل نمادهای معاملاتی وصندوق، پارسان و وبانک با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص بودند .

بازار فرابورس دومین روز دیماه را با داد و ستد 226 میلیون ورقه بهادار به ارزش 561 میلیارد ریال در 19 هزار و 414 نوبت پشت سر گذاشت .

شاخص کل فرابورس با وجود اینکه در ساعت آغازین فعالیت بازار سه واحد بالا رفت اما در ادامه بار دیگر کاهش یافت و در نهایت، بدون تغییر محسوس نسبت به روز قبل در 676 واحد درجا زد .

امروز بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام مربوط به داد و ستد 33 میلیون سهم ذوب آهن اصفهان به ارزش 69 میلیارد ریال بود و اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن بین 690 تا 740 هزار ریال خرید و فروش شد .

سهام شرکت های معدنی کیمیای زنجان گستران، بیمه آرمان و روی زنگان بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و بیمه سامان، سرمایه گذاری مسکن تهران و بیمه پاسارگاد با بیشترین افت قیمت مواجه شدند .

صندوق سرمایه گذاری اعتماد با معامله یک میلیون و 260 هزار سهم بیشترین حجم معاملات( صندوق های قابل معامله ) ETF را از آن خود کرد و اوراق اجاره سه ماهه مپنا با داد و ستد 100 هزار ورقه بهادار بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را داشت .

طبق این گزارش، قیمت اسناد خزانه اسلامی امروز به 952 هزار ریال و نرخ بازده تا سررسید این اسناد به 24.78 درصد رسید که نسبت به دیروز 0.77 درصد کاهش یافته است .

ارسال نظر: