یک شرکت سیمانی اعتبار کدال را خدشه دار کرد

سرگردانی سهامداران سیمان فارس‌نو در شعب بانک تجارت/ اعضای هیات مدیره ۱۷۰ میلیون پاداش گرفتند

کدخبر: 2058372

شرکت سیمانی فارس نو در حالی در اطلاعیه رسمی در کدال مدعی پرداخت سود سهامداران حقیقی از ابتدای شهریور ماه شده‌ که سهامداران در بین شعب بانک تجارت سرگردان شده‌اند و خبری از پرداخت سود آنها نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین » جوان نوشت: کدال سامانه الکترونیکی رسمی است که ناشران بورسی اطلاعیه‌های مهم شرکت‌های بورسی را روی آن قرار می‌دهند و از اعتبار خاصی برخوردار است. چندی پیش مدیران شرکت سیمان فارس‌نو طی اطلاعیه‌ای رسمی که در کدال منتشر شده به طور رسمی از پرداخت سود سهامداران حقیقی بیش از 200هزار سهم این شرکت از طریق شعب بانک تجارت خبر دادند. طی روزهای گذشته سهامداران حقیقی شرکت سیمان فارس‌نو (فیروزآباد) در حالی براساس اطلاعیه رسمی منتشر شده شرکت در سامانه کدال برای اخذ سود سهام خود به شعب بانک تجارت مراجعه کرده‌اند که بانک تجارت به مراجعان گفته که پولی برای پرداخت سود سهام به این بانک واریز نشده است و همین امر موجب سرگردانی صدها سهامدار شرکت سیمان فارس‌نو در بین شعب بانک تجارت شده است.

به نظر می‌رسد سازمان بورس اوراق بهادار از این پس باید روی انتشار اطلاعیه ناشران در سامانه الکترونیکی کدال بیشتر دقت نظر داشته باشد تا اطلاعیه‌هایی که در این سامانه قرار می‌گیرد، مبتنی بر واقعیت باشد و زمان دقیق پرداخت سود سهام شرکت در اطلاعیه درج شود. مدیران سازمان بورس اوراق بهادار بارها و بارها مدعی توسعه فرهنگ سهامداری در کشور شده‌اند و از طرح‌های خود برای مردمی کردن اقتصاد از طریق سهامداری خبر داده‌اند اما در عمل می‌بینیم که سازمان بورس چندان به احقاق حقوق سهامداران جزء توجهی ندارد که انتظار می‌رود این مقوله اصلاح شود. پاداش 170 میلیونی شرکت سیمان فارس‌نو شرکت سیمانی فارس‌نو (فیروزآباد) که زیرمجموعه هلدینگ سیمانی فارس و خوزستان است و این هلدینگ نیز زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی است، همان شرکتی است که پاداش هیئت مدیره‌اش در مجمع سال 95 بالغ بر 170میلیون بوده است که اگر این پاداش را بین پنج عضو هیئت مدیره تقسیم کنیم به هر یک از اعضا 34 میلیون پاداش می‌رسد که تقریباً معادل 43 برابر حقوق یک کارگر حداقل‌بگیر در جامعه است. سود هر سهم سال 94 شرکت سیمانی فارس‌نو نسبت به سال ما قبل با افت 43 درصدی به 86 تومان رسیده است و سهامداران منتقد عملکرد ضعیف مدیران بوده‌اند، با این حال پاداش هیئت مدیره نسبت به سال ماقبل در کمال تعجب بیشتر شده است!

ارسال نظر: