عرضه ۱۴ درصد سهام "اتکام" در بورس/ اتکایی امین اجازه نمی دهد با قیمت سهام بازی شود

کدخبر: 2084364

مصطفی کیایی اظهار داشت: به دلیل سرمایه بالای بیمه ایران و بیمه مرکزی ۹۰ درصد بیمه اتکایی کشور در اختیار بیمه ایران و بیمه مرکزی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مدیر عامل شرکت بیمه اتکایی اعلام کرد که دستکم ۱۴ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران (ایفیک )در بیمه اتکایی امین تا پایان سال در بورس عرضه خواهد شد.

سید مصطفی کیایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت دولتی سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران در بیمه اتکایی امین 14 درصد سهام دارد که با موافقت وزیر اقتصاد این سهام به سازمان خصوصی‌سازی منتقل شده و برای عرضه در بورس آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه این اتفاق باعث می‌شود بیمه اتکایی امین بیشتر به سمت خصوصی شدن سوق پیدا کند،پیش‌بینی کرد عرضه فوق تا پایان سال انجام شود.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین تاکید کرد که اجازه نمی دهد با قیمت سهام شرکت متبوع او بازی شود و باید بهای سهام در بازار واقعی تعیین شود.

کیایی، سهام بیمه اتکایی امین را برای شرکت‌های بیمه و بخش خصوصی جذاب دانست و اظهار داشت:این شرکت در زمره شرکت های بیمه‌ای است که EPS آن به خوبی محقق شده است.

وی تصریح کرد که در حال حاضر سرمایه این شرکت به 155 میلیارد تومان رسیده و با واگذاری 14 درصدی سهام شرکت سرمایه آن به 203 میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر عامل بیمه امین با اشاره به بحث عدم فعالیت بیمه‌های مستقیم در حوزه اتکایی از سال آینده اظهار داشت: به دلیل سرمایه بالای بیمه ایران و بیمه مرکزی 90 درصد بیمه اتکایی کشور در اختیار بیمه ایران و بیمه مرکزی است.

کیایی ،در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا با سطح توانگری بالا، این شرکت برای افزایش سرمایه تلاش می‌کند، گفت: تلاش شده با افزایش سرمایه، رتبه شرکت ارتقا یابد که برای کسب رتبه نیازمند سرمایه‌ هستیم تا بتوانیم با شرکت‌های بین‌المللی تعامل کنیم.

وی در خصوص حمایت اخیر رئیس کل بیمه مرکزی از انتقال ریسک بیمه‌های اتکایی به خارج کشور، گفت: این موضع‌گیری رئیس کل می‌تواند در تعامل ما با بیمه‌های خارجی راهگشا باشد.

مدیر عامل بیمه اتکایی امین در خصوص وضعیت شرکت‌های اتکایی قبل و بعد از تحریم نیز گفت: بیمه‌های اتکایی در دوران تحریم بهترین عملکرد را داشته‌اند و توانستند ریسک‌های بزرگ را نگه دارند. در دنیا چنین چیزی نداریم.

ارسال نظر: