گزارش «نسیم آنلاین»:

اوضاع بد شرکت وابسته به ایران خودرو/ زیان انباشته لیزینگ خودروکار به ۶۲ برابر سرمایه شرکت رسید!

کدخبر: 2100540

ظاهرا مطالبات شرکت لیزینگ خودروکار از مشتریان خود مشتمل بر مبلغ ۹۱۴ر۱ میلیارد ریال در قالب اقساط معوق، سود و جرائم و هزینه‌های پیگیری حقوقی وصول مطالبات مشتریان در سنوات قبل بوده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، زیان انباشته شرکت لیزینگ خودروکار در انتهای سال مالی 95 به مبلغ 206ر6 میلیارد ریال رسیده که این مقدار به صورت دقیق 62 برابر سرمایه ثبت شده شرکت مورد اشاره است.

تردیدی نیست که لیزینگ خودرو کاربا این مقدار زیان انباشته ،مشمول ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت بوده و باید هرچه سریعتر، مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام آن تشکیل شده و در مورد بقای آن در چارچوب مقررات قانون تجارت تصمیم گیری شود.

شرکت لیزینگ خودروکار (سهامی عام) متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو بوده که با هدف توسعه فروش محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، در سال 1380 و با سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو تأسیس شده است.

فعالیت شرکت لیزینگ خودرو کاردر بدو تأسیس با لیزینگ انواع خودروهای کار (سنگین) آغاز شده و سپس به لیزینگ انواع خودروهای سواری، تجهیزات پزشکی و صنعتی گسترش یافته است.

ظاهرا"مطالبات شرکت لیزینگ خودروکار از مشتریان خود مشتمل بر مبلغ 914ر1 میلیارد ریال در قالب اقساط معوق، سود و جرائم و هزینه‌های پیگیری حقوقی وصول مطالبات مشتریان در سنوات قبل بوده است.

گفته می شود که درسال مالی 96 مبلغ 334ر2 میلیارد ریال از مانده بدهی شرکت لیزینگ به بانک پارسیان از طریق واگذاری املاک و سهام، تسویه شده و مانده بدهی به آن بانک هم تا حد 031ر2 میلیارد ریال کاهش یافته است.

ارسال نظر: