حجم پذیره‌نویسی سرخابی‌ها برای افراد حقیقی ۱۰ برابر شد

کدخبر: 2374817
خبرنگار:

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت:‌ حجم پذیره‌نویسی سهام سرخابی‌ها برای افراد حقیقی ۱۰ برابر شد.

 به گزارش نسیم‌آنلاین، به نقل از خبرگزاری فارس؛ حسین قربان‌زاده اظهار کرد: همان طور که فرابورس اعلام کرده سقف پذیره‌نویسی اشخاص حقیقی برای سهام استقلال و پرسپولیس هر کدام از ۳۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون تومان افزایش یافته است و این افزایش هم در مورد پذیره‌نویسی حق‌تقدم‌های استقلال و هم حق‌تقدم‌های پرسپولیس مصداق  دارد، بنابراین کسانیکه بخواهند حق‌ تقدم‌های سهام دو باشگاه را خریداری کنند برای هر کدام تا سقف سه میلیون تومان و در مجموع تا سقف ۶ میلیون تومان می‌توانند پذیره‌نویسی کنند.

وی افزود: تا الان ۸۰ درصد پذیره‌نویسی سهام پرسپولیس و ۷۰ درصد سهام استقلال پذیره‌نویسی شده است که البته این رقم‌ها از کل ۱۰ درصد سهام عرضه شده از محل افزایش سرمایه به وسیله پذیره‌نویسی است که در واقع ۵۰ درصد سرمایه ثبتی هر یک از دو باشگاه‌ها را تشکیل می‌دهد. یعنی در واقع ۸۰ درصد از سرمایه ثبتی باشگاه پرسپولیس و ۷۰ درصد از سرمایه ثبتی استقلال به وسیله پذیره‌نویسی تأمین شده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: پذیره‌نویسی تاکنون ۱۰ روز انجام شده و ادامه پذیره‌نویسی تا ۲۰ روز کاری آینده ادامه دارد، البته پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش سقف پذیره‌نویسی سهام سرخابی‌ها ظرف امروز یا یکی دو روز آینده کاری به پایان برسد.

قربان‌زاده در مورد اینکه تاکنون چه مقدار منابع برای دو باشگاه تأمین شده است، عنوان کرد: برای مجموعه دو باشگاه حدود ۵۲۷ میلیارد تومان پول از محل پذیره‌نویسی جمع‌آوری شده است که از این رقم ۲۵۰ میلیارد تومان برای باشگاه استقلال و حدود ۲۷۰ میلیارد تومان برای باشگاه پرسپولیس پذیره‌نویسی انجام شده است.

وی گفت: تاکنون ۳۵۰ هزار نفر در پذیره‌نویسی پرسپولیس و ۲۸۰ نفر در پذیره‌نویسی استقلال مشارکت کرده‌اند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی یادآور شد: از امروز آگهی تغییرات پذیره‌پویسی و افزایش سقف پذیره‌نویسی برای اشخاص حقیقی اعلام شده و برای هر نفر از سقف ۳۰۰ هزار تومان به سه میلیون تومان برای هر یک از باشگاه‌ها افزایش یافته است.

قربان‌زاده همچنین در مورد اشخاص حقوقی، گفت: برای اشخاص حقوقی هم از دو روز قبل سقف افزایش یافته است، البته میزان خرید حقوقی‌ها با حقیقی‌ها تفاوت دارد و میزان خرید حقوقی‌ها بیشتر است.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: