۴۰ تروریست در درگیری‌های "جسرالشغور" سوریه کشته شدند

کدخبر: 1000107

در درگیری نظامیان ارتش سوریه با تروریست‌های تکفیری برای نجات حدود ۲۵۰ سرباز سوری از محاصره در "جسر الشغور" ادلب، ۷۲ نفر کشته شدند

به گزارش «نسیم» به نقل از پرس‌تی‌وی، گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان اعلام کرد که این درگیری‌ها در یک مجتمع بیمارستانی در شهر جسر الشغور رخ داد.

این افراد از 2 هفته پیش که نیروهای ارتش در پی ورود تروریست ها به شهرک جسر الشغور، برای جلوگیری از وارد شدن تلفات به غیرنظامیان، مواضع خود را به خارج از این شهرک انتقال داده اند، در این بیمارستان محاصره شده و در انتظار رسیدن نیروهای تقویتی به سرمی برند. بر اساس این گزارش، دست‌کم 40 تروریست و 32 سرباز سوریه کشته شدند.

تصاویری که تروریست‌ها بر روی شبکه های اجتماعی منتشر کردند، نشان می‎دهد که این مجتمع بیمارستانی، تحت گلوله باران شدید تروریست ها قرار دارد.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس افزود: همزمان با پیشروی ستون نیروهای کمکی ارتش سوریه که بامداد یکشنبه به فاصله 2 کیلومتری این مجتمع بیمارستانی رسیده اند، تروریست ها نیز تهاجم همه جانبه ای را شروع کردند.درگیری‌ها تا صبح دوشنبه و تا عقب‌نشینی تروریست‌ها از منطقه ادامه یافت.

تروریست‌های تکفیری از روز یک‌شنبه پس از بمباران بخشی از بیمارستان ملی سوریه، حملات جدید خود به ساختمان بیمارستان را آغاز کردند.

در جریان این حملات، پیکارجویان وارد یکی از ساختمان‌های مجتمع بیمارستانی شدند اما پس از 22 بار حمله هوایی ارتش سوریه در اطراف بیمارستان، مجبور شدند آن‌جا را ترک کنند.

نیروهای جنبش مقاومت لبنان (حزب‌الله) نیز در این عملیات نیروهای ارتش سوریه را پشتیبانی می‌کنند.

به گفته رامی عبدالرحمان، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در میان افراد تحت محاصره در این بیمارستان 150 نیروی نظامی سوریه از جمله افسران بلندپایه و اعضای خانواده‌های آنان و چند کارمند دولتی وجود دارند.

ارتش سوریه پس از درگیری‌های سخت با گروه‌های مسلح و وارد آوردن خسارات سنگین به آن‌ها، کنترل المشرفی و تل قنطار و تل قرطل و تل جسرالشغور را به دست گرفته است.

شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد تمام محورهای منتهی به جسر الشغور در حومه ادلب اکنون در تیررس توپخانه ارتش سوریه است.

ارسال نظر: