"نه" قاطع فرانسوی‌ها به "سارکوزی"

کدخبر: 1004034

با وجود تلاش‌های رئیس جمهور سابق فرانسه برای جبران اشتباهات خود، ۷۲ درصد فرانسویان شرکت کننده در نظرسنجی تمایلی به کاندیداتوری او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ این کشور ندارند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک نظرسنجی آنلاین نشان داد، ۷۲ درصد شرکت کنندگان تمایلی ندارند که رئیس جمهور سابق فرانسه در انتخابات آتی این کشور نامزد شود.

روز جمعه اعضای اتحادیه فرانسه برای جنبش مردمی (UMP) نیز کاملا از تغییر نام این گروه به "جمهوری خواهان" حمایت کردند.

این اقدام می‌تواند برای سارکوزی که احتمالا نامزد حزبش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ خواهد بود به یک سکوی پرتاب تبدیل شود.

با این حال نظرسنجی اخیر نشان داد ۷۹ درصد شرکت کنندگان معتقدند این تغییر نام شانس تازه‌ای به سارکوزی نمی‌دهد.

این در حالی است که حامیان تغییر نام حزب ادعا می‌کنند این تصمیم با هدف احیای ارزش‌های انقلابی کشور در زمانی صورت گرفته است که راست‌های افراطی با هشدار از دست رفتن هویت ملی به پیروزی‌های پیاپی دست یافته‌اند.

در این میان برخی تحلیل گران معتقدند سارکوزی از زمان بازگشت به سیاست مشکلات بسیاری برای پیروز شدن داشته است و حالا این تغییر نام آیا واقعا می‌تواند چیزی را تغییر دهد؟!

سارکوزی که در ماه نوامبر توانست با به دست آوردن ۶۴ درصد آرا رهبر حزبش شود، بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ رئیس جمهور فرانسه بود.

پیش از این در نظرسنجی دیگری، ۷۷ درصد شرکت کنندگان عدم تمایل خود نسبت به کاندیداتوری وی در انتخابات آتی را ابراز کرده بودند.

ارسال نظر: