دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس: چشم‌انداز ما روابط خوب با ایران است

کدخبر: 1004090

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که چشم‌انداز دولت‌های شورای همکاری ایجاد روابط سازنده و همیشگی با ایران و نیز مواضع مثبت و گام‌های سیاسی جدید از ایران در قبال این شوراست

"عبداللطیف الزیانی" دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس (GCC) در گفت‌وگویی با مجله "آراء حول الخلیج" (نظرات درباره خلیج فارس) اعلام کرد چشم‌انداز اعضای این شورا روابط خوب با ایران است .

بر اساس این گزارش، الزیانی گفت: چشم‌انداز دولت‌های شورای همکاری ایجاد روابط سازنده و همیشگی با ایران و نیز مواضع مثبت و گام‌های سیاسی جدید از ایران در قبال این شوراست .

وی افزود: کشورهای شواری همکاری، همسایه مسلمان خود را به ایجاد روابط سازنده با آنها بر اساس اصل حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها و نیز حل نزاع‌ها با روش‌های مسالمت‌آمیز دعوت می‌کنند که از جمله این نزاع‌ها مسأله جزائر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی است .

امنیت یمن بخشی اساسی از امنیت اعضای شورای همکاریست

الزیانی در ادامه امنیت یمن را بخشی اساسی از امنیت شورای همکاری خلیج فارس توصیف و تاکید کرد: هر کسی به یمن و مشروعیت حکومت آن تعرض کند، امنیت یمن و ثبات و امنیت منطقه‌ای را به خطر انداخته است .

راه‌حل سوریه سیاسی است

وی درباره سوریه نیز گفت: دولت‌های خلیج (فارس) اعتقاد دارند که حل بحران در سوریه فقط از طریق سیاسی بر اساس نشست «ژنو1» امکان‌پذیر است .

عراق باید به آشتی حقیقی برسد

الزیانی به عراق نیز اشاره کرد و گفت دولت‌های شورای همکاری دائما به آشتی حقیقی داخلی در عراق به علاوه همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با داعش فرا خوانده‌اند.

ارسال نظر: