مقامات آمریکایی برای گفتگو درباره توافق هسته‌ای به اسرائیل سفر می‌کنند

کدخبر: 1005853

هاآرتص خبر داد: در آستانه مذاکرات هسته‌ای، رئیس سازمان سیا طی سفری پنهانی با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و در خصوص توافق هسته‌ای احتمالی با ایران رایزنی کرد

به گزارش «نسیم»، هاآرتص خبر داد که رئیس سازمان سیا "جان برنان"، هفته گذشته طی سفری محرمانه به اسرائیل، با همتای اسرائیلی خود، نتانیاهو و سایر مقامات سارائیلی درباره توافق هسته ای با ایران دیدار و رایزنی داشته است.

این دیدار در حالی صورت می گیرد که تاریخ تعیین شده برای به نتیجه رسیدن مذاکرات یعنی سی‌ام ژوئن نزدیک است و این نشریه چپ گرای اسرائیلی مدعی است توافقی که احتمالا موجب می شود بخشی از تحریم ها در ازای بازگشت بخش هایی از برنامه هسته ای ایران لغو شود، باعث شکاف میان اسرائیل و آمریکا شده است.

در این گفتگوها درباره فعالیت های "پنهانی" ایران در خاورمیانه نیز صحبت شده است. مقامات اسرائیلی از اظهار نظر در خصوص این دیدار خودداری کرده اند.

مساله ایران همچنان یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در دیدار دیگری یک مقام آمریکایی از اسرائیلی بوده است. مارتین دمپسی روز دوشنبه به اسرائیلی رفته است و بناست تا با وزیر دفاع رژیم صهیونیستی موشه یلعون و شماری دیگر از مقامات نظامی اسرائیلی دیدار و گفتگو داشته باشد.

ارسال نظر: