اشپیگل:‌ فروپاشی اتحادیه اروپا حقیقی است

کدخبر: 1009992

این روزنامه آلمانی نوشت: اروپا با چالش‌های عمیقی روبروست من جمله میزان بی‌شمار پناهندگان، بحران حل نشدنی یونان و خروج انگلیس از اتحادیه/ اروپا مکانیزمی برای بهبود وضعیت اسفناک خود ندارد

به گزارش «نسیم»، به نقل از اسپوتنیک، "هنریک مولر" طی یادداشتی در اشپیگل نوشت: بحران اقتصادی طولانی مدت در اروپا ابعاد سیاسی به خود گرفته است و تهدیدی برای این اتحادیه است. وی دولت آلمان و علی الخصوص مرکل را مقصر این وضعیت اسفناک اروپا دانست. بحران یونان ممکن است سرتیتر همه خبر ها باشد اما تهدیدی برای بقای پروژه اتحاد اروپا نیست.

مولر نوشت: خطر بزرگتر از خستگی ناشی از عدم توازن سیاسی چندین ساله - نه تنها میان یونان و سایرین بلکه در سراسر اتحادیه اروپا- نشات می گیرد و ممکن است اتحادیه اروپا به نقطه بازگشت نزدیک شده باشد.

در واقع چالش هایی که اروپا با آن روبروست عمیق است: میزان بی شمار پناهندگان، ‌اسلام رادیکالی و ترور، بحران حل نشدنی یونان و خطر واقعی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا. راه حل بروکسل برای حل مشکلات اتحادیه چیست؟ مولر معتقد است که فرایند تصمیم گیری اتحادیه مبتلا به درماندگی، بزدلی و خودخواهی است.

این روزنامه نگار می نویسد:‌ فروپاشی اتحادیه اروپا حقیقی است و آلمان که اقتصاد آن را هژمون بی تفاوت می نامند، برای جلوگیری از این فروپاشی کاری نمی کند.

استراتژی مرکل دو بعد دارد، ‌او میخواهد با ایجاد فضای رقابتی میان دولت های عضو اتحادیه اروپا وضعیت اقتصادی را بهبود بخشد. این سیاست در طولانی مدت ئضعیت غیر ممکنی را فراهم ساخته است.

در اثر این استراتژی اقتصادی که مورد تایید برلین است، وضعیت زندگی در اروپا بهبود چندانی نیافته است. بدهی های شخصی و عمومی مانع اصلی رشد هستند اما برخلاف آمریکا یا انگلیس، اتحادیه اروپا مکانیزمی برای مواجه با این مساله ندارد.

ارسال نظر: