بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره توافق هسته‌ای

کدخبر: 1013798

در این بیانیه آمده است: طرح جامع اقدام مشترک تخفیف مرحله ای تحریم ها را براساس راستی آزمایی درباره این که ایران تعهدات اصلی هسته ای را اجرا کرده است برای ایران فراهم خواهد کرد.

به گزارش «نسیم»، وزارت خزانه داری آمریکا بیانیه ای درباره توافق هسته ای صادر کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود نوشت:پنج به علاوه یک و ایران در چهاردهم ژوئیه دوهزار وپانزده به طرح جامع اقدام مشترک دست یافتند که اطمینان می دهد برنامه هسته ای ایران منحصرا صلح آمیز خواهد بود.براساس پارامترهای اصلی برای طرح جامع اقدام مشترک در دوم آوریل دوهزار و پانزده، طرح جامع اقدام مشترک تخفیف مرحله ای تحریم ها را براساس راستی آزمایی درباره این که ایران تعهدات اصلی هسته ای را اجرا کرده است برای ایران فراهم خواهد کرد.

تخفیف تحریم های آمریکا زمانی فراهم خواهد شد که تحریم های ثانوی هسته ای با راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اجرای اقدامات کلیدی توسط ایران، در طرح جامع اقدام مشترک (از روز اجرای توافق )، تعلیق و سپس برداشته شوند. دولت آمریکا راهنمای مفصل مربوط به طرح جامع اقدام مشترک را قبل از روز اجرا منتشر خواهد کرد.

پنج به علاوه یک و ایران همچنین در چهارده ژوئیه دوهزار و پانزده تصمیم گرفتند تا روز اجرا(این توافق جامع)، تخفیف تحریم های فراهم شده در طرح اقدام مشترک در بیست و چهارم نوامبر را همانطور که تمدید می شد، بیشتر تمدید کنند.

این تخفیف تحریم های طرح اقدام مشترک تنها تخفیف تحریم های مرتبط با ایران است که تا اطلاع ثانوی اجرا می شود.

دولت آمریکا راهنمای تجدید نظرشده درباره موضوع ادامه تخفیف (تحریم ها) طرح اقدام مشترک را به زودی صادر خواهد کرد.

چهاردهم ژوئیه دوهزار وپانزده همه مجوزهای خاص شامل :(1) صادر شده مطابق با دومین بیانیه اصلاحی دفتر کنترل دارایی خارجی در زمینه سیاست صدور مرتبط با ایمنی صنعت هوانوردی غیرنظامی ایران و (2) مجوزهایی که در روزچهاردهم ژوئیه دوهزار و پانزده یا قبل از آن تاریخ انقضاء دارند بدینوسیله اجازه دارند براساس مفاد آن تا روز اجرا(روز اجرای توافق جامع) همچنان اجرا شوند.

ارسال نظر: