سناتور دموکرات ایالت میسوری از توافق هسته‌ای حمایت کرد

کدخبر: 1020978

به گزارش پایگاه اینترنتی هیل، سناتور "کلر مک کاسکیل" روز پنجشنبه اعلام کرد که از توافق هسته‌ای ایران حمایت خواهد کرد/ این سناتور افزود: رد کردن توافق هسته‌ای با ایران خطرناک‌تر خواهد بود

به گزارش «نسیم»، این سناتور دمکرات زن در ایالت میسوری گفت: این توافقنامه کامل نیست و هیچ کس هم به ایران اعتماد ندارد اما برای من مشخص شده است که دنیا در حمایت از این توافقنامه متحد است و در این میان فقط اسرائیل یک استثنا محسوب می شود.

وی افزود: من به کسانی که مخالف توافقنامه هسته ای هستند احترام می گذارم و آنان را درک می کنم اما متقاعد شده ام درحالیکه دنیا به شیوه ای متحد از این توافقنامه حمایت می کند، اقدام آمریکا در ترک کردن این توافقنامه برای اسرائیل، آمریکا و همپیمانان ما خطرناک تر خواهد بود.

سناتور مک کاسکیل بیست و ششمین سناتور دمکرات در آمریکا است که از توافقنامه هسته ای ایران حمایت کرده است.

پایگاه اینترنتی هیل در ادامه گزارش خود در این باره نوشت: پیش بینی می شود، جمهوریخواهان مجلس سنای آمریکا که به صورت یکصدا مخالف توافقنامه هسته ای با ایران هستند در رای گیری ماه سپتامبر با این توافقنامه مخالفت کنند. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است که رای مخالف به توافقنامه هسته ای را وتو خواهد کرد. باراک اوباما به رای سی و چهار سناتور نیاز دارد تا حق وتوی رئیس جمهور را حفظ کند و بتواند این توافقنامه را سالم از کنگره عبور دهد.

این سناتور دمکرات آمریکایی در ادامه بیانیه خود آورده است: اگر کنگره در نهایت این توافقنامه را از بین ببرد، هیچ قطعیتی وجود ندارد که آیا پنج کشور دیگر دخیل در مذاکرات هسته ای ایران نیز بار دیگر رژیم تحریم های خود علیه ایران را اعمال خواهند کرد؟

وی افزود: من بر این باورم که به احتمال زیاد رژیم تحریم ها دچار فرسایش خواهد شد و هیچ چیزی بدتر ازاین نخواهد بود که ایران به انبوهی از منابع دست یابد بدون آنکه توافقنامه ای در کار باشد و بتواند توانایی آنها برای دستیابی به سلاح هسته ای را محدود کند.

نشریه هیل افزود: از زمان شروع تعطیلات تابستانی پنج هفته ای در کنگره، سناتور مک کاسکیل به یکی دیگر از سناتورهای حامی توافقنامه هسته ای با ایران تبدیل شده است که شمار آنان رو به افزایش است. این نشریه نوشت: جمال عبدی مدیر اجرایی اقدام شورای ملی ایران و آمریکا بلافاصله پس از موضع گیری سناتور مک کاسکیل از آن تمجید کرده و آن را « پیروزی بزرگ دیگر» برای حامیان توافقنامه هسته ای توصیف کرده است.

جمال عبدی افزود: بیش از نیمی از دمکرات های مجلس سنا به صورت مستند حمایت خود را از توافقنامه خود بیان کرده اند.

اکنون زمان باارزشی برای دموکرات های سنا است که به صورت علنی از حمایت همکاران خود از دستاورد دیپلماتیک تاریخی رئیس جمهور آمریکا حمایت کرده اند.

نشریه هیل افزود: مخالفان توافقنامه هسته ای امیدوارند تا سیزده دمکرات را متقاعد کنند و با این کار بتوانند مانع از رئیس جمهور آمریکا شوند و برضد توافقنامه رای بدهند. سناتور چاک شومر سناتور دمکرات ایالت نیویورک و سناتور رابرت منندز سناتور دمکرات ایالت نیوجرسی تنها سناتورهای دمکراتی هستند که تصمیم گرفتند به توافقنامه هسته ای در سنا رای منفی بدهند.

این نشریه افزود: در پی انتشار گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس در روز چهارشنبه مبنی بر اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران اجازه خواهد داد تا از کارشناسان خود برای تحقیق درباره کار قبلی روی تسلیحات هسته ای ایران در سایت نظامی پارچین استفاده کند ، احتمال دارد قانونگذاران آمریکایی با فشاز فزاینده روبرو شوند.

توافقات موسوم به توافقات جانبی بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران در کانون توجه مخالفان جمهوریخواه و دمکرات های مردد درباره توافقنامه ای هسته ای قرار گرفته است.

ارسال نظر: