"مارین لوپن": سارکوزی عامل بی‌ثباتی سوریه و اولاند عامل بحران مهاجران است

کدخبر: 1022913

رئیس حزب جبهه ملی فرانسه تاکید کرد که سیاست‌های دولت پاریس در ایجاد بحران در سوریه دلیل اصلی بحران کنونی مهاجران در قاره اروپا و کشور فرانسه است

"مارین لوپن" رئیس حزب جبهه ملی فرانسه سیاست‌های دولت نیکلا سارکوزی و فرانسوا اولاند در ایجاد بحران در سوریه را عامل بحران کنونی ناشی از سرازیر شدن سیل مهاجران به فرانسه دانست .

وی با اشاره به نقش دولت پاریس در بحران سوریه و لیبی تاکید کرد که فرانسه در حال دادن هزینه سیاست‌های غلط دولت این کشور در ایجاد بحران در سوریه است .

خانم لوپن در ادامه با بیان اینکه بحران مهاجران ریشه در بحران‌ سوریه دارد تاکید کرد که مردم فرانسه از شرایط کنونی ناراضی هستند .

طی ماه‌های اخیر موج ورود مهاجران به کشورهای اروپایی از طریق دریایی مدیترانه و مرز زمینی با ترکیه منجر به کشته شدن صدها نفر شده و سرازیر شدن این تعداد آواره موجب نگرانی بین المللی از وضعیت آوارگان شده است .

اکثر مهاجران از مردم سوریه هستند و بخشی هم از مردم لیبی و آفریقایی‌هایی هستند که توسط قاچاقچیان انسان با قایق‌ به طور غیرقانونی از دریای مدیترانه به سوی اروپا انتقال داده می‌شوند و در بسیاری از موارد با واژگون شدن قایق ده‌ها نفر غرق می‌شوند .

در جدیدترین حادثه، 200 نفر در پی واژگونی قایقی در مدیترانه کشته شدند و از سوی دیگر 70 نفر هم در کامیون‌هایی که در حال عبور از اتریش بودند، جان سپردند.

ارسال نظر: