بشار اسد: اروپا دست از حمایت از تروریست‌ها بردارد

کدخبر: 1026219

رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس گفت: دستیابی به توافق برای حل بحران سوریه ممکن است و این امر بعد از نابودی تروریسم محقق می‌شود/ اروپا برای حل بحران آوارگان باید حمایت از تروریست‌ها را متوقف کند

به گزارش «نسیم»، خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

به گزارش المیادین، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس تاکید کرد: اروپا دست از حمایت از تروریست ها بردارد.

بشار اسد گفت: دستیابی به توافق برای حل بحران سوریه ممکن است و این امر بعد از نابودی تروریسم محقق می شود.

رئیس جمهور سوریه گفت: اروپا برای حل بحران آوارگان سوری باید حمایت از تروریست ها را متوقف کند.

وی همه گروه ها و احزاب این کشور را به وحدت برای مقابله با تروریسم با هدف دستیابی به اهداف سیاسی از طریق گفتگو فراخواند.

بشار اسد گفت: از نظر ما کردها بخشی از بافت جمعیتی و جامعه سوریه هستند و غریبه نیستند. مانند عرب ها و دیگر طایفه ها و قوم ها از جمله ارمنی ها در این منطقه زندگی می کنند. حضور آنان در منطقه و سوریه تاریخ طولانی دارد. بدون این گروه ها چیزی به نام سوریه متجانس و یکپارچه وجود نخواهد داشت. من این فرصت مصاحبه را غنیمت می شمارم تا در آن از همه گروه ها و احزاب می خواهم برای مقابله با تروریسم متحد شوند زیرا ایجاد وحدت برای مبارزه با تروریسم راه دستیابی به اهداف سیاسی است که ما سوری ها از طریق گفتگو و راه حل سیاسی در صدد تحقق آن هستیم.

رئیس جمهور سوریه ادامه داد: امروز از هر شهروند سوری سوال کنیم که اکنون چه چیزی می خواهی.؟ بدون تردید نخستین پاسخی که می دهد این است من امنیت می خواهم.بنابراین ما گروه های سوری چه گروه هایی که در دولت حضور دارند یا خارج از آن هستند باید برای محقق شدن این درخواست مردم سوریه متحد شویم.

اسد گفت: ما برای رسیدن به توافق باید به مذاکرات ادامه دهیم.اما اگر ما به موفقیت حقیقی نیازمندیم این موضوع در زمانی که مردم کشته می شوند و خونریزیها ادامه دارد ،غیرممکن است. ما باید منتظر بمانیم تا اینکه مردم احساس کنند که در امنیت قرار دارند.فرض کنیم که ما با احزاب سیاسی بر سر مسائل سیاسی،اقتصادی ،بهداشتی و دیگر مسائل به توافق برسیم اما تا مادامی که اولویت شهروند سوری امنیتش است چگونه می توانیم این توافق ها را اجرایی کنیم؟ما می توانیم به توافق برسیم اما نمی توانیم چیزی را اجرایی کنیم مگر اینکه تروریست ها را در سوریه شکست دهیم. وی افزود:مسئله این نیست که اروپا آوارگان را بپذیرد یا نپذیرد بلکه مسئله این است که علت این مشکل از بین برود.اگر اروپایی ها درباره آوارگان نگرانند آنها باید حمایت از تروریست ها را متوقف کنند.این نظر ما درباره این مسئله است. رئیس جمهور سوریه گفت:من می خواهم از دیدار امروز برای این موضوع استفاده کنم و از تمامی نیروها بخواهم که در مبارزه با تروریسم با هم متحد شوند زیرا این راه رسیدن به اهداف سیاسی است که سوری ها در خلال مذاکرات و جریان سیاسی قرار داده اند. اسد گفت:اگر ما امروز از هر سوری بپرسیم که در وهله نخست خواهان چه چیزی است پاسخ وی امنیت و ثبات برای همگان خواهد بود.بنابراین ما به عنوان نیروهای سیاسی هم در داخل و هم در خارج از دولت باید بر اساس خواست های مردم سوریه اختلافات را کناربگذاریم. وی در پایان گفت:کردها بخشی از جامعه ما هستند.آنها غریبه نیستد و در این قلمرو همانند اعراب،ارمنی ها و دیگر اقوام زندگی می کنند.آنها همیشه در سوریه وجود داشته اند.وجود یک سوریه یکپارچه بدون حضور آنها امکان پذیر نیست.

ارسال نظر: