بیش از ۷ هزار پلیس آمریکایی برای محافظت از پاپ!

کدخبر: 1028290

در حالی که حضور "پاپ فرانسیس" در شهر نیویورک ۳۹ ساعت بیش نیست، به گفته رئیس پلیس شهر نیویورک، ۷ هزار نیروی پلیس با همکاری ۵۰ دستگاه امنیتی آمریکا به محافظت از او مشغولند

به گزارش گروه بین الملل «نسیم»، دیدار حضور 39 ساعته پاپ فرانسیس در نیویورک یکی از بدترین و پرهزینه ترین تدابیر امنیتی برای آمریکا بوده است علی الخصوص که سفر او با اجلاس سالانه سازمان ملل همراه شده است.

بیل براتون، رئیس پلیس شهر نیویورک وضعیت را این روزهای نیروهای امنیتی آمریکا را "کابوس امنیتی" خواند و گفت: برای محافظت از پاپ و حضور او در شهر 7 هزار نیروی پلیس به کار گرفته شده اند. روز قبل از حضور پاپ در جمع مردم، افسران پلیس سلطل های زباله را جابجا کردند- چرا که احتمال می رفت مواد منفجره در ان ها پنهان شده باشد.

1173 خودروی نظامی

نیروی پلیس آمریکا اعلام کرد که 1173 خودروی نظامی برای محافظت از پاپ و هیات همراهش به کار گرفته شده اند، هلیکوپترهای پلیس گام به گام پاپ را دنبال می کردند و قایق ها نیز در ساحل رودخانه شرقی آماده باش بودند.

200 کاروان موتوری و 50 نهاد امنیتی

علاوه بر هجوم کاروان های موتوری ÷لیس در سطح شهر نیویورک، در کنار سرویس مخفی که مسئول محافظت از شخصیت هاست، 50 دستگاه امنیتی دیگر شامل اف بی ای، پلیس نیویورک، وزارت کشورو ... برای تامین امنیت پاپ برنامه ریزی و حضور داشتند.

818 تن از بلوک سیمانی و 39 مایل موانع چوبی و فلزی

نیروهای پلیس 818 تن از بلوک های سیمانی برای کنترل جمعیت در مسیر حرکت پاپ استفاده کرد. برتون می گوید کنترل جمعیت یکی از چالش های اساسی پلیس بوده است. برای مسدود کردن خیابان های تردد پاپ هم از 39 مایل موانع چوبی و فلزی استفاده شد.

ارسال نظر: