مسکو: غرب درباره حملات روسیه در سوریه فرافکنی می‌کند

کدخبر: 1030437

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که رسانه‌های غرب در خصوص حملات این کشور به مواضع داعش در سوریه فرافکنی می‌کنند

به گزارش «نسیم» به نقل از شبکه تلویزیونی روسی لایف ‎ نیوز، خانم "ماریا زاخاروا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر بمباران شهروندان غیر نظامی سوری توسط جنگنده‌های روسی نوعی فرافکنی است .

زاخاروا عنوان کرد این رسانه‌ها بلافاصله پس از تصمیم پارلمان روسیه به شروع عملیات هوایی ضد گروه تروریستی داعش در خاک سوریه به انتشار تصاویری از کودکان کشته شده دست زدند و ادعا کردند که در حملات هوایی روسیه کشته شدند .

به گزارش پرس تی وی، وی همچنین اشاره کرد شبکه‌های تلویزیونی آمریکا و کانادا با ادعاهایی مشابه تلاش دارند تا اینگونه القا کنند که جنگنده‌های روس مواضع گروه تروریستی داعش را بمباران نمی‌کنند .

این مقام روس عنوان کرد ترویج این ادعاها اعتماد متقابل ملت سوریه و روسیه را از بین خواهد برد .

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که برای اجتناب از تهدید جان شهروندان سوری، حملات هوایی در این کشور بر اساس اطلاعات دقیق از جمله تصاویر ماهواره‌ای و به دور از مناطق مسکونی انجام می‌گیرد .

در همین راستا دیمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز گفته است شایعات منتشره مبنی بر اینکه جنگنده‌های روس مواضع «مخالفان میانه‌رو» را در سوریه بمباران می‌کنند، بی اساس است.

ارسال نظر: