آسوشیتدپرس افشا کرد: برنامه پنهان "سیا" برای مقابله با دولت سوریه

کدخبر: 1031129

این خبرگزاری نوشت: در حالی که آمریکا مدعی است در سوریه فقط با داعش می‌جنگند، سازمان سیا از سال ۲۰۱۳ عملیات پنهانی و مجزایی برای تجهیز و تعلیم "معارضان میانه‌رو" سوری جهت مبارزه با دولت بشار اسد داشته است

به گزارش گروه بین الملل «نسیم»، خبرگزاری اسوشیتد پرس نوشت: شورشیان مورد حمایت سازمان سیا هم بر اثر بمباران های روسیه با سرنوشت نامعلومی مواجه هستند.

سازمان سیا از سال 2013 عملیات پنهانی را برای تجهیز، تعلیم و حمایت از معارضان میانه رو سوری آغاز کرد. در طول زمان، سازمان سیا توانست بیش از ده هزار جنگجو را تعلیم دهد، گرچه ابعاد دقیق نتایج این عملیات های پنهان مشخص نیست.

اقدامات سازمان سیا با برنامه پنتاگون که به اعتقاد همه شکست خورده است، فرق دارد. برخی از معارضانی ک توسط سیا تعلیم دیده اند دستگیر شده اند، برخی به گروه های افراطی پیوسته اند. برنامه سیا تنها برنامه نظامی آمریکا علیه بشار اسد است. در حالی که در ملا عام، آمریکا بر مبارزه با داعش متمرکز است و از اسد می خواد داوطلبانه از قدرت کناره گیر کند.

مقامات آمریکایی می گویند. در ماه های اخیر، گروه های مورد حمایت سازمان سیا توانسته بودند موفقیت هایی را در جنوب و شمال غرب سوریه به دست بیاورند که تهدید جدی برای دمشق و دولت مرکزی محسوب می شد. اما پس از حملات روسها، گروه های معارض در این مناطق با شکست مواجه شده اند. بمب ها و موشک های روسی ساختمان های مشخصی که متعلق به معارضان میانه رو روسی است را هدف می گیرند.

ارسال نظر: